Nauka

Kloniranjem izliječena Parkinsonova bolest kod miševa

Sarajevo-x.com
Terapeutsko kloniranje pokazalo se vrlo uspješnim za liječenje Parkinsonove bolesti kod miševa, soapćili su u ponedjeljak američki naučnici.

Studija, objavljena u magazinu Nature Medicine, pruža najbolji dokaz do sada da će ova kontroverzna tehnika kasnije biti od koristi za osobe koje boluju od Parkinsonove bolesti.

Kako saznaje BBC, tim naučnika iz Memorial Sloan-Kettering Cancer Centrea tvrdi da je ovo prvi put da su životinje uspješno izliječene zahvaljujući vlastitim kloniranim stanicama.

Kod Parkinsonove bolesti, živčane stanice u djelu mozga, koji kontroliše pokrete mišića, odumiru ili se jednostavno oštete. Kod zdravih osoba, ove stanice proizvode ključnu hemikaliju, poznatu kao dopamin, koja omogućava mirnu i koordinirajuću funkciju tjelesnih mišića i pokreta.

Kod terapeutskog kloniranja, jezgro stanice se ubrizgava u jaje u kojem je jezgro uklonjeno. Ova stanica se, zatim, razvije u embrion iz kojeg se mogu uzeti matične stanice za liječenje.

U ovoj studiji, matične stanice su se razvile u neurone koji proizvode dopamin, tj. u nervne stanice koje nedostaju kod pacijenata oboljelih od Parkinsonove bolest.

Istraživači tvrde kako ova terapija izgleda obećavajuće, budući da stanice originalno potječu od bolesne životinje, te ih imunološki sistem ove životinje nije odbio.