Nije opasan po ljude

Izolovan najveći virus ikada

Sarajevo-x.com
Najveći virus ikada otkriven je i izolovan iz okeana na obalama Čilea. Nazvan je Megavirus chilensis i širi se i do 20 puta brže od prosječnog virusa. Čak je po brzini širenja srušio rekord virusa Mimivirus nađenog u Velikoj Britaniji.

Naučnici su izjavili za žurnal PNAS da megavirus može da zarazi amebe i jednoćelijske organizme koji plutaju u vodama.

"Po dimenzijama je veći od nekih bakterija. Ne treba vam elektronski mikroskop da ga vidite, dovoljan je i obični mikroskop da ga uočite", kazao je profesor Jean-Michel Claverie sa Univerziteta Aix-Marseille u Francuskoj, prenosi BBC.

Virus se ne može sam replikovati, mora se napasti cijela ćelija domaćina ukoliko se želi množiti. Studija DNK virusa pokazuje da ima više od hiljadu gena.

U laboratorijskim ispitivanjima profesor Claverie i njegove kolege zarazili su amebe iz svježe vode i uvidjeli da je Megavirus sposoban da kreira velike organele, ćelije unutar ćelija, koje bi služile za proizvodnju novih virusa da napadnu ostale amebe.

"Sve pokreće jedna čestica, a onda raste do prave fabrike virusa", kazao je Claverie. Profesor je dodao da ovaj virus nije opasan po ljude.