Iznenađujuće otkriće

Ispod Antarktika pronađena kolonija od čak 60 miliona impresivnih ledenih riba

B. R.
Ledene ribe ispod Antarktika (Screenshot: YouTube Guardian)
U Weddellevom moru na Antarktiku pronađena je kolonija od 60 miliona riba. Riječ je o području veličine Malte, koje je jedinstven i do sada nepoznat ekosistem.

Ovo otkriće je pokazatelj koliko malo se zna o tome šta se nalazi u morskim dubinama. Vjeruje se da je riječ o najvećoj koloniji na svijetu koju čine impresivne ledene ribe (Neopagetopsis ionah). Unutrašnjost njihovog tijela je vidljiva. Ledene ribe su jedini kičmenjaci koji nemaju crvena krvna zrnca. Da bi opstala na iznimno niskim temperaturama, kod ove vrste se razvio protein protiv smrzavanja.

Njemački istraživački polarni brod Polarstern je u februaru prošle godine otkrio ovu gnijezdeću koloniju riba. Brod je istraživao morske dubine udaljene pola kilometra od njega. Za snimanje je korištena kamera veličine automobila, koja je bila pričvršćena za plovilo. Istraživane su okeanske struje te je otkriće ove kolonije bilo veliko iznenađenje.

"Tokom četiri sata uočavali smo gnijezdo za gnijezdom riba. U navedenom vremenu smo prešli možda šest kilometara. Nikada prije u 15 godina izučavanja okeana nisam vidio nešto slično. Nakon što smo ih uočili o tome smo obavijestili stručnjake koji poznaju ovakve vrste. Kazali su nam da je riječ o nečemu vrlo jedinstvenom", prisjetio se istraživač njemačkog Instituta "Alfred Wegener" Autun Purser.

Dodatnim uvidom je shvaćeno koliko je ova kolonija riba jedinstvena i fascinantna. Profesor biologije na Univerzitetu Oregon John Postlethwait je istakao da je riječ o iznenađujućem i značajnom otkriću. Kako je kazao, za njega je pronađena količina biomase najblaže rečeno neočekivana.

Istraživači su naglasili da se kolonija nalazi na prostoru od 240 kilometara kvadratnih. Jedno gnijezdo se u prosjeku nalazi na tri kvadratna metra. Svako gnijezdo u prosjeku ima 1.735 jaja.

Prema Purserovim riječima, morski prostor je za dva stepena celzija topliji od okolnog područja, zbog čega se čini da ove ribe privlači nešto toplija voda. Dodatnim istraživanjima će se iznaći odgovor na nekoliko pitanja. Među njima je i ono koliko dugo odrasle ribe čuvaju jaja. Stručnjaci pretpostavljaju da bi to moglo trajati mjesecima.

S obzirom na to da je riječ o jedinstvenom ekosistemu u cijelom svijetu, naučnici smatraju da bi ga trebalo proglasiti zaštićenim područjem, prenosi CNN.