Nauka

Identificirani geni koji kontroliraju djelotvornost kemoterapije

Sarajevo-x.com
Američki naučnici su identificirali gene koji kontroliraju efekte kemoterapije na stanice raka. Ovo otkriće bi moglo voditi ka manjim dozama kemoterapijskih lijekova koje bi ublažile neugodne nuspojave za pacijente.

Istraživači sa Univerziteta u Teksasu uspjeli su sistematički blokirati funkciju pojedinih gena kako bi testirali njihove efekte.

Studija objavljena u naučnom magazinu Nature pokazala je kako je u 87 slučajeva blokiranja gena znatno poboljšano djelovanje kemoterapije. Istraživači su koristili sitne molekule RNK s ciljem blokiranja aktivnosti određenih gena.

RNK igra značajnu ulogu u procesu konverzije genetičkog DNK koda u proteine, ali poseban tip RNK sabotira ovaj proces.

Nakon uspješnog blokiranja gena istraživači su ispitivali broj preživjelih stanica raka po djelovanju kemoterapijskog lijeka paclitaxel. Ukupno je testirano više od 20,000 gena uz pomoć robota.

Voditelj studije, profesor Michael White je izjavio: "Ideja ove studije je bila iskorištavanje prednosti novih tehnologija s ciljem blokiranja bilo kojeg odabranog gena. Kemoterapija izaziva strašne mučnine kod pacijenata i uvijek se mogu pojaviti različite nuspojave. Identifikacija gena koji pojačavaju djelotvornost manjih doza kemoterapijskih lijekova predstavlja prvi korak ka ugodnijoj terapiji za osobe oboljelih od raka.

Ova studija obuhvata testove efektata blokiranja gena u izoliranim ljudskim stanicama raka, pa su svakako potrebna detaljnija istraživanja.