Razgrađuje vosak

Gusjenica predvodnik nove ekološke revolucije

FENA
Naučnici sa Univerziteta Cambridge otkrili su da larve moljca koje jedu vosak u pčelinjim košnicama također razgrađuju plastiku. Eksperimenti su pokazali da ovaj neobični insekt rastvara hemijske veze u plastici slično kao što razgrađuje vosak.

Svake godine se širom svijeta proizvede oko 80 miliona tona plastičnog polietilena, od kojeg se prave vrećice i pakovanja za hranu, ali su za njegovu razgradnju u prirodi potrebne stotine godina.

Međutim, gusjenice moljca (Galleria mellonella) mogu izbušiti rupu u plastičnoj vrećici za manje od jednog sata, prenosi croenergo.eu.

Dr. Paolo Bombelli, biohemičar sa Cambridgea, smatra da je to samo polazna tačka.

"Moramo do detalja proučiti taj proces. Nadamo se da će to dovesti do rješenja za umanjenje problema plastičnog otpada", smatra on.

Dr. Bombelli i njegova kolegica Federica Bertocini iz Španskog nacionalnog istraživačkog savjeta, patentirali su to otkriće.

Oni sada žele ubrzati proces i pronaći enzime koji stoje iza tog prirodnog procesa, a nagađaju da je možda riječ i u mikrobima koji žive u organizmu. Istraživanje je objavljeno u časopisu "Current Biology".