Kompleks "Rho Ophiuchi"

Godišnjica teleskopa James Webb: NASA objavila sliku stvaranja zvijezda najbližeg Zemlji do sada

S. Š.
Slika kompleksa oblaka Rho Ophiuchi, područje stvaranja zvijezda najbliže Zemlji (Foto: NASA)
NASA je objavila do sada neviđene fotografije kompleksa oblaka Rho Opciuchi u čast prve godine rada teleskopa James Webb.

NASA je u danas objavila "neviđenu" sliku iz krupnog plana najbližeg područja stvaranja zvijezda na Zemlji kako bi obilježila prvu godinu rada svemirskog teleskopa James Webb.

Živopisni pogled na zvijezde nalik na sunce u kompleksu oblaka Rho Ophiuchi udaljenom 390 svjetlosnih godina je prvi put da su istraživači uspjeli vidjeti ovo područje sa finim detaljima, bez ometanja zvijezda u prvom planu.

U saopćenju uz sliku, svemirska agencija je naziva "dinamičnom slikom koja pobija relativnu tišinu regije - i praktično traži objašnjenje u šta tačno gledamo".

“Webbova slika Rhoa Ophiuchija nam omogućava da svjedočimo vrlo kratkom periodu u životnom ciklusu zvijezda s novom jasnoćom,” rekao je Klaus Pontoppidan, naučnik Webb projekta na Naučnom institutu za svemirski teleskop u Baltimoru, Maryland .

"Naše sunce je doživjelo ovakvu fazu, davno, a sada imamo tehnologiju da vidimo početak priče druge zvijezde", dodao je Pontoppidan.

Neke zvijezde na slici su prikazivale "sjene koje ukazuju na protoplanetarne diskove ", potencijalne buduće planetarne sisteme u nastajanju, navodi se u saopćenju NASA-e koje je prenio Guardian.