Prethistorijski reptil

Fosil morskog stvorenja nalik delfinu predstavljen u 3D varijanti

Klix.ba
Foto: Bob Nicholls
Prije otprilike 200 miliona godina u Warwickshireu u Velikoj Britaniji reptil koji svojom anatomskom strukturom podsjeća na delfina je preminuo i potonuo na dno mora, prenosi BBC.

Iako je većina kostiju nestala u moru, lobanja je ostala skoro u cjelini sačuvana, što je omogućilo naučnicima da je digitalno rekonstruiraju.

Fosil, čiji je izgled otkriven u časopisu PeerJ, daje jedinstven uvid u život ihtiosaura. Ovo neobično morsko stvorenje se hranilo ribama, lignjama, a vjerovatno i drugim morskim organizmima.

Kosti ovog reptila su pronađene na jednoj farmi u Velikoj Britaniji prije nešto više od 60 godina, ali njihov značaj tek je sada došao na vidjelo. Zanimljivo je istaći i to da je lobanja nedavno javnosti predstavljena u digitalnoj 3D varijanti s posebnim fokusom na čeljusti ovog diva.

"Potrebno je više od pola stoljeća da se ihtiosaur prouči i opiše, ali se isplatilo čekati", rekao je paleontolog Dean Lomax s Univerziteta u Manchesteru.

Zahvaljujući podacima prikupljenim CT skeniranjem, istraživači Nigel Larkin i Laura Porro uspjeli su digitalno rekonstruirati cijelu lobanju u 3D verziji.

"CT skeniranje nam omogućava da steknemo uvid unutar fosila. U ovom slučaju mogli smo vidjeti duge kanale u kostima lobanje koji su izvorno sadržavali krvne žile i živce", saopćili su stručnjaci.

Ovaj ihtiosaur je prvobitno identificiran kao česta vrsta prethistorijske životinje, ali nakon što je detaljnije proučen naučnici su ga predstavili kao rijetku životinju nazvanu Protoichthyosaurus prostaxalis.