{{error}}

Unesite e-mail:

Elon Musk otkrio izgled rakete Falcon Heavy uoči prvog lansiranja

20.12.2017. u 19:32
Elon Musk otkrio izgled rakete Falcon Heavy uoči prvog lansiranja
Osnivač kompanije SpaceX Elon Musk otkrio je izgled nove megarakete pod nazivom Falcon Heavy, koja će biti prvi put lansirana u januaru.
Musk je putem Twittera objavio nekoliko fotografija koje iz različitih uglova otkrivaju izgled rakete Falcon Heavy, koja je u fazi sklapanja unutar kompanijinog hangara. Taj hangar se nalazi u NASA-inom Svemirskom centru Kennedy u Cape Canaveralu na Floridi.

Raketa će biti visoka 70 metara kada bude kompletirana, a dizajnirana je tako da može ponijeti 57 tona tereta u svemir.

Falcon Heavy je najmoćnija američka raketa nakon NASA-ine rakete Saturn V, a može ponijeti dvostruko više tereta u ondosu na trenutnog rekordera, raketu Delta IV Heavy, koju je napravila kompanija United Launch Alliance.

SpaceX je dizajnirao raketu tako da je može ponovo koristiti, baš kao što je slučaj s raketom Falcon 9.

Kompletna raketa je teška 1.406.136 kg, a stvara potisak od 1.723.650 kg. Posjeduje tri jezgre sa po devet motora. Ti motori imaju glavnu ulogu u prvoj fazi lansiranja. Vanjske rakete se nakon što potroše gorivo odvajaju i padaju u okean, dok središnja raketa sa svojih devet motora nastavlja raditi. Za drugu fazu je zadužen Merlin motor koji radi u vakuumu i osigurava da teret dostigne cilj. Ovaj motor se može gasiti i paliti po potrebi, kako bi stigao do različitih lokacija.

Musk je najavio da će tokom prvog lansiranja u svemir poslati svoj automobil Tesla Roadster i to na putanji prema orbiti Marsa. Ipak, upozorio je da postoji šansa da prvo lansiranje ne bude uspješno.

SpaceX planira koristiti raketu Falcon Heaby i Dragon svemirsku kapsulu za slanje dva putnika na put oko mjeseca do kraja 2018. godine.