Potvrđeno DNK testom

Egipatski zlatni šakal je zapravo sivi vuk

Sarajevo-x.com
Zlatni šakal koji živi u sjevernoj Africi je zapravo vrsta sivog vuka, tvrde naučnici.

Stvarni identitet ove životinje je otkriven kada su naučnici uporedili njenu DNK sa uzorcima u GenBanku, genetičkoj bazi podataka.

Dosada je egipatski šakal, lat. Canis aureus lupaster, smatran rijetkom podvrstom zlatnog šakala. Novi dokazi pokazuju da se uopće ne radi o šakalu, nego o vrsti sivog vuka, objavio je "Daily Mail".

"Nismo mogli vjerovati svojim očima kada smo shvatili da se DNK nije poklapala ni sa jednom drugom u GenBanku", rekao je dr. Eli Rueness sa Univerziteta u Oslu.

Zlatni šakal se ne smatra ugroženom vrstom, ali kao novootkriveni afrički sivi vuk, mogao bi to i postati.

"Jedinoj vrsti sivog vuka koja živi na afričkom kontinentu je potrebno što prije dati status zaštićene vrste", poručuju naučnici u tekstu objavljenom u magazinu Public Library of Science.

Genetički slični šakali, koji se sada smatraju vukovima, pronađeni su i 2.500 km od Egipta u planinama Etiopije.

Evolucijski biolog Thomas Huxley je 1880. godine rekao da egipatski zlatni šakali izgledaju poput sivih vukova. Iste sumnje su izrazili i neki biolozi dvadesetog vijeka koji su proučavali lobanje životinja.

Novo genetičko istraživanje u kojem učestvuju naučnici sa Univerziteta Oxford bez sumnje pokazuje da je egipatski šakal zapravo sivi vuk. Vjeruje se da su sivi vukovi kolonizirali Afriku prije tri miliona godina, prije nego su se raširili sjevernom hemisferom.

Egipatski šakal bi uskoro mogao biti nazvan afričkim vukom, kažu naučnici.