Nauka
0

Efikasna strategija za povećanje inteligencije

Sarajevo-x.com
Pokazalo se da učenici kojima je rečeno da mogu postati pametniji ako treniraju svoj mozak da postane jači (kao što se trenira mišić), imaju bolje rezultate u školi, navodi se u rezultatima novog psihološkog istraživanja.

Mnogi ljudi imaju različite teorije o prirodi inteligencije. Neki posmatraju inteligenciju kao nepromjenljivu osobinu, dok drugi vide inteligenciju kao kvalitet koji se razvija i širi.

"Ove ideje mogu imati veoma jak efekat na motivaciju za učenje", kazala je naučnica Carol Dweck, dječji i socijalni psiholog na Univerzitetu Stanford.

"Oni koji slijede teoriju o nepromjenljivoj inteligenciji su zabrinuti da li izgledaju pametno ili glupo. Ne uživaju u zadacima koji su teški, i gdje bi ih njihov neuspjeh mogao učiniti da izgledaju glupi", objasnila je Dweck. "Oni koji misle da je inteligencija nešto što se može razvijati, su daleko zainteresovaniji za izazove, a ne brinu samo oko toga da li izgledaju pametno. Oni su puno uporniji i prilagodljiviji, i nisu zabrinuti ako učine grešku."

Da bi vidjeli kakav je uticaj različitih teorija o inteligenciji na rad u školama, Dweck i njene kolege su pratile 373 dvanaestogodišnjaka iz New Yorka tokom njihovog dvogodišnjeg školovanja. Svi studenti su na početku istraživanja imali iste rezultate na matematičkim testovima, ali su oni koji su imali stav o nepromjenjivosti inteligencije na kraju imali najlošije rezultate iz matematike, pri čemu se ta razlika u znanju povećavala sa godinama.

Istraživači su onda učenike koji su bili slabi na testovima iz matematike podjelili u dvije grupe. Objema grupama su predstavljene radionice za izgranju sposobnosti učenja, ali je samo jedna eksperimentalna grupa prošla kroz 8-sedmični program u kojem je mozak opisivan kao mišić koji se može razvijati.

"Naučili smo ih da mozak formira nove veze svaki put kada bi nešto novo naučili", kaže Dweck. "To im je dalo novi model po kojem su shvatili kako njihov um funkcionira, te kako imaju kontrolu nad svojim mozgom čije funkcioniranje mogu poboljšati. Ideja je bila u tome da se ta djeca oslobode tiranije straha da ne ispadnu glupi. Ime te igre je učenje."

Eksperimentalna grupa je pokazala značajan napredak u ocjenama iz matematike, izvjestili su istraživači u posljednjem broju magazina Child Development.