Nauka

Dekodiran genom virusa HIV

SRNA
Foto: Reuters
Naučnici su objavili da su dekodirali kompletan genetski sastav virusa HIV-1, koji je glavni uzročnik side kod ljudi.

Istraživači se nadaju da će ovo otvoriti put boljem razumijevanju načina na koji virus djeluje i potencijalno ubrzati razvoj lijekova, prenosi BBC.

HIV nosi genetičku informaciju u komplikovanijim strukturama u poređenju sa drugim virusima.

Rezultati američkog istraživanja, objavljeni u žurnalu "Priroda", mogli bi da omoguće naučnicima da dođu do informacija koje su pohranjene dublje u genima virusa.

HIV, poput virusa koji izazivaju grip, hepatitis C i poliomielitis, nosi svoju genetičku informaciju u jednostrukom nizu ribonukleinske kiseline (RNK), a ne u dvostrukom nizu dezoksiribonukleinske kiseline (DNK).

Informacije zapisane u obliku DNK kodirane su na relativno jednostavan način, ali je situacija sa RNK komplikovanija.

RNA je sposobna da se savije u kompleksne strukture i oblike. Dekodiranjem genoma HIV-a omogućeno je čitanje informacija koje su do sada bile skrivene, a koje se odnose na način funkcionisanja virusa.
Tim sa Univerziteta Sjeverne Karoline u Chapel Hillu saopštio je da će pokušati da iskoristi ove informacije da bi izmijenio virus.