{{error}}

Unesite e-mail:

S
24.4.2008. u 08:30
Crne rupe otkrivaju više tajni
Naučnici su razotkrili neke od tajni koje stoje iza crnih rupa, gravitacionih polja koja su u stanju “usisati” svjetlo i zvijezde iz svemira.
U izvještaju žurnala Nature, naučnici su objavili kako crne rupe emituju mlazeve čestica brzine slične brzini svjetlosti.

Stručnjaci sa Univerziteta u Bostonu su izjavili da mlazevi potiču iz magnetnog polja koje se nalazi na samoj ivici crne rupe. Dodali su da je u okviru ovog područja veća brzina protoka mlazeva i da su mlazevi mnogo usmjereniji.

Uprkos činjenici da su crne rupe najvjerovatnije skrivene u središtu galaksije Mliječnog puta, astronomi i dalje znaju veoma malo o ovim nebeskim čudovištima koje “usisavaju” sve što im se nađe na putu, čak i svjetlost.

Astronom sa Univerziteta u Michiganu, profesor Hugh Aller, koji je radio na istraživanju fenomena crne rupe, je za Reuters izjavio da je proces ubrzanja mlaza i postizanje brzine slične brzini svjetlosti sličan procesu rada mlaznog motora.

Međutim, naučnici i dalje nisu blizu otkriću šta se tačno nalazi unutar crne rupe, iza onog što se naziva horizont događaja.

U svakom slučaju, ako su teoretski fizičari u pravu i dalje postoji mogućnost da nikad ne saznamo šta pokreće, šta stoji iza ovog čudnovatog fenomena, prenosi Reuters.