Istraživanje

Brzina topljenja leda na Antarktiku precijenjena

FENA
Foto: AFP/HO/File
Brzina topljenja ledenog pokrivača na Antarktiku je precijenjena, zaključili su naučnici teksaškog univerziteta u Ostinu, pri ponovnoj analizi podataka dobijenih u okviru misije GRACE (Gravity Recovery and Climate Experiment) iz 2006. godine. Topljenje ledenog pokrivača prati podizanje kopna koji se nalazi ispod lednika, što izaziva promjene gravitacinog polja Zemlje, koje je i registrovano u okviru projekta GRACE.

Koristeći podatke o promjeni ledenog pokrivača, prikupljenih pomoću detektora GPS na cijeloj teritoriji južnog kontinenta, naučnici su utvrdili da se antartičko kopno podiže sporije, nego što se predviđalo na osnovu rezultata GRACE-a. Zbog toga su zaključili da je topljenje leda sporije nego što se predviđalo ranije, prenosi u utorak Tanjug.

Za sada naučnici ne mogu da preciziraju koliko je to sporije i ukazuju da su razlike "najvjerovatnije male".

Istraživači su, međutim, upozorili da se treba čuvati lažnog optimizma, naglašavajući da je topljenje antarktičke kape ozbiljan problem, jer je zbog podizanje nivoa okeana moguće potapanje ogromnih naseljenih teritorija.

Prošle sedmice, ekolozi su objavili da će do 2030. godine na drugom polu, Sjevernom, definitivno nestati stalni ledeni pokrivač, jer će se Arktik svakog ljeta oslobađati leda.

Britanska ekspedicija, organizovana uz podršku britanskog princa Charlesa objavila je da će topljenje leda omogućiti nesmetanu plovidbu Sjevernim ledenim okeanom u ljetnom periodu do 2030.