Nauka

Bakterije se iz svemira vratile još smrtonosnije

Sarajevo-x.com
Iako se čini kao scenario iz filma naučne fantastike, sve se to zaista dogodilo. Bakterije koje su 2006. godine naučnici poslali u svemir letjelicom STS-115, vratile su se tri puta smrtonosnije i moćnije. Zašto se to dogodilo, naučnici još uvijek ne znaju zasigurno, ali su otkrili da se čak 167 bakterijskih gena promijenilo.

Uistinu zvuči kao scenario iz filma, ali bakterije koje su otputovale u svemir i potom se vratile na Zemlju zaista su bile snažnije i smrtonosnije, izvijestio je danas Associated Press.

Salmonela je poznata po tome da je primarno parazit koji živi u crijevima životinja no kada pređe na čovjeka, može biti vrlo opasna. A kad su je naučnici poslali u svemir, ona je postala još opasnija.

Pažljivo ubačene u spremnik, bakterije su letjelicom STS-115 otputovale u svemir. Istovremeno, drugi spremnik sa salmonelom na Zemlji postavljen je u specijalnu komoru u kojoj su replicirani gotovo isti uslovi kao u svemiru.

Kada se letjelica vratila zajedno s bakterijama, uzorci i jednog i drugog spremnika su ubrizgani miševima. Nakon 25 dana, čak 40% miševa kojima je ubrizgana salmonela sa Zemlje je bilo živo, dok je samo 10% preživjelo salmonelu iz svemira.

Naučnici su također otkrili da je bila potrebna samo jedna trećina bakterija iz svemira da ubije isti broj miševa zaraženih salmonelom sa zemlje.

Naučnici su otkrili da se čak 167 gena salmonele promijenilo pod svemirskim uslovima.

Za sada, naučnici smatraju da se to dogodilo zbog odsustva gravitacije kakva je na Zemlji i promjene razmjene tekućine unutar ćelija.