Holandija

Astronom amater vidio "kosmičkog duha"

Sarajevo-x.com
Holandski nastavnik koji se iz hobija bavi astronomijom otkrio je "kosmičkog duha" - čudnu gasovitu pojavu sa procjepom u sredini koja bi mogla predstavljati novu vrstu astronomskih objekata.

Prema pisanju Reutersa, Hanny van Arkel vidio je ovu pojavu volontirajući u online projektu Galaxy Zoo koji ima za cilj pomoći zainteresovanima u klasifikaciji galaksija.

"Na početku nismo imali pojma šta je to," stoji u izjavi Kevina Schawinskog, astrofizičara sa Yale univerziteta, člana i jednog od osnivača Galaxy Zoo-a. "Možda je iz našeg Sunčevog sistema, a možda se nalazi i na kraju univerzuma."

Pronalazak je dobio naziv "Hannyjev objekat", a utvrđeno je da se sastoji od veoma vrućih gasova, zelen je i osvjetljavaju ga ostaci svjetlosti sa obližnje IC 2497 galaksije.

"Ovaj svjetlosni eho zastao je u vremenu," kaže Chris Lintott, jedan od pokretača projekta. Istraživači će uskoro upotrijebiti Hubble Space teleskop da bi bolje vidjeli ovog "duha".

Van Arkel, volonter koji ga je otkrio jedan je od 150.000 amatera koji asistiraju u Galaxy Zoo projektu čiji organizatori će u narednom periodu potražiti nove neobične kosmičke objekte.