{{error}}

Unesite e-mail:

Astronaut u ISS-u uzgojio prvi cvijet

18.1.2016. u 14:40
Astronaut u ISS-u uzgojio prvi cvijet
Astronaut Scott Kelly je ispisao historiju nakon što je na Međunarodnoj svemirskoj stanici (ISS) uspio uzgojiti cvijet.
Ovo je prvi put u historiji da je cvijet procvjetao u uslovima bez gravitacije, Astronaut Kelly je saopćio historijske vijesti nakon što je cvijet pod nazivom cinija procvjetao na ISS-u. On je objavio i fotografiju na kojoj se vidi cvijet sa 13 narandžastih latica.

"Ovo je debi za prvi cvijet uzgojen u svemiru. Da, u svemiru postoje drugi oblici života", napisao je Kelly.

Ova vrsta cvijeta nije izabrana samo zbog ljepote, nego što može pomoći naučnicima da razumiju kako biljke rastu i cvjetaju u uslovima mikrogravitacije.

Krajem decembra je Kelly na Twitteru objavio fotografiju cvijeta koji nije bio u dobrom stanju.

"Naše biljke ne izgledaju najbolje. To bi bio problem za ljudsku koloniju na Marsu", rekao je tada Kelly.

Druge biljke poput zelene salate i pšenice su rasle u svemiru, ali cvijet nikad ranije nije procvjetao.

"Cinija je drugačija od zelene salate, osjetljivija je na okolinu i karakteristike svjetlosti, a za rast joj je potrebno više vremena, od 60 do 80 dana. Zahtjevnija je biljka za uzgajanje", kazao je astronaut.

Prisustvo biljaka na ISS-u će pozitivno utjecati na raspoloženje posade.

"Biljke će u budućim misijama biti veoma važne astronautima zbog njihove ograničene veze sa Zemljom. Također, svježa hrana djeluje psihološki pozitivno", završio je Kelly.