Udaljen preko 80 miliona kilometara

VIDEO / Asteroid Trojan na Zemljinoj putanji kruži oko Sunca

Sarajevo-x.com
Foto: AP
Do sada se mali asteroid neprimijećen kretao ispred Zemlje na njenom putu oko Sunca. Naučnici tvrde da u sljedećih nekoliko stotina godina Zemlju neće pratiti samo Mjesec na jednogodišnjem putovanju.

Otkriće novog pratioca Zemlje, asteroida Trojan 2010 TK7 čiji prečnik iznosi 274 metra, Zemlju je učinilo četvrtom planetom u solarnom sistemu koja dijeli orbitu sa asteroidom.

Asteroid nikada neće biti bliži Zemlji od udaljenosti koja je 50 puta veća od one na kojoj se nalazi Mjesec. Trenutno je asteroid udaljen preko 80 miliona kilometara od Zemlje i neće se približiti na manje od 29 miliona kilometara.

"Ovakve objekte je veoma teško uočiti sa Zemlje, jer nisu veliki. Međutim, oni se mogu pronaći iz Svemira, a budući sateliti će vjerovatno pronaći još sličnih asteroida. Vjerujemo da postoje asteroidi koji su i bliže Zemlji od ovog. Na neke od njih bi se moglo otići svemirskim brodom", rekao je za BBC Cristian Veillet, koji je ujedno i koautor studije objavljene u časopisu Nature.

Eksperti kažu da bi fotografisanjem kretanja Zemlje i asteroida mogla biti određena njegova putanja oko Sunca. Međutim, asteroid nekada doseže tako daleko naprijed da se nađe na suprotnoj strani Sunca u odnosu na Zemlju. To su riječi Martina Connorsa sa Univerziteta Athabasca u Kanadi.

Asteroidi ovog tipa su ranije otkriveni samo oko Jupitera, Neptuna i Marsa. Mars i Neptun ih imaju nekoliko, a Jupiter gotovo pet hiljada.

Primijetiti jedan asteroid u Zemljinoj orbiti sa površine je teško, ali su Connors i njegove kolege uspjeli fokusirati teleskop na Havajima i vidjeti asteroid Trojan.