Nauka
0

Ambalaže popularnih proizvođača čine hranu "ukusnijom"

Sarajevo-x.com
Nova studija je pokazala da djeca hranu razvrstavaju prema omotu koji se nalazi na njoj. Naime, hrana upakovana u ambalažu poznatih marki djeci je ukusnija nego ista hrana upakovana u papir bez logoa. Utjecaj reklama na djecu čini se da je veći nego ikada te da pomućuje njihovo rasuđivanje.

Ako djetetu date hamburger u omotu sa logoom McDonaldsa i isti taj hamburger u običnom papiru bez natpisa, ono će sigurno reći da mu je ukusniji onaj iz ambalaže s McDonaldsovim natpisom - najpoznatije marke brze hrane.

Nova studija je pokazala da djeca ne razlikuju kvalitet hrane po stvarnom ukusu onoga što jedu već po ambalaži u kojoj hrana dolazi.

"Djeca žele hranu iz McDonaldsa jer vjeruju da je ona bolja od iste hrane upakovane u drugu ambalažu", izjavio je Thomas Robinson koji je radio na ovoj studiji, direktor centra za zdravu prehranu u dječjoj bolnici Lucile Packard.

Robinson i njegove kolege su vršili ispitivanje na 63 djece od 3 do 5 godina. Dali su im pileće sendviče, hamburgere i pomfrit koje su kupili u McDonaldsu, ali koji su bili podijeljeni u dvije grupe. Jedan broj ih je bio u McDonaldsovim ambalažama dok je drugi bio u sličnim, ali neoznačenim papirnatim kesicama.

Većina djece su smatrala da je ukusnija hrana koja je bila u pakovanjima McDonaldsa, nego ona bez logoa.

"Reklame nisu uopšte fer jer maloj djeci je teže objasniti šta je kvalitet hrane, a šta marketinški trik. Oni ne razumiju prirodu uvjeravanja i psihološke igrice", rekao je Robinson.

Roditeljima djece koja su sudjelovala u ovom istraživanju, data je anketa koju su trebali popuniti. Odgovori roditelja su uveliko objašnjavali zašto djeca vole "poznatu" hranu. Naime, djeca koja su odgovorila da im je ukusnija hrana s ambalažom McDonaldsa uglavnom su s roditeljima često posjećivala ove fast foodove. Utjecaj televizijskih reklama je također bio presudan.

McDonalds godišnje troši oko 1 milijardu dolara na reklamiranje samo u Sjedinjenim Državama.