Uvreda ili ne
1

Zašto je jelen s boce Jägermeistera završio na sudu

DP
Foto: Printscreen Youtube / Samuel Marlow
Foto: Printscreen Youtube / Samuel Marlow
Švicarski Zavod za intelektualno vlasništvo blokirao je pokušaj njemačke kompanije da primjenu svog logotipa proširi izvan klase koja obuhvaća alkoholna pića pa je cijeli slučaj završio na sudu.

Švicarski Federalni zavod za intelektualno vlasništvo zauzeo je stav da logotip Jägermeistera, koji prikazuje jelena s križom između rogova, može biti uvredljiv za pripadnike kršćanske religijske zajednice jer se simbol križa nalazi na svakoj boci ovog biljnog likera. Vođen ovakvim stavom, Zavod je blokirao pokušaj njemačke kompanije da svoj žig proširi i izvan klase koja obuhvaća alkoholna pića.

Međutim, švicarski suci drugačije su zaključili. Suci su odbacili prijedlog švicarskog Federalnog zavoda za intelektualno vlasništvo, koji je zahtijevao restriktivniju primjenu Jägermeister logotipa, tvrdeći da njegov izgled vrijeđa religiozne osjećaje kod dijela građanstva ove države.

Oni su, naime, u odluci naveli da iako logotip potječe iz jedne kršćanske predaje, za suvremenog potrošača on je isključivo povezan s alkoholom jer je intenzivna upotreba žiga za obilježavanje likera Jägermeister, tijekom vremena oslabila religiozni karakter kakav je ova slika nekada imala te danas njome ničija religioznost ne može biti povrijeđena, prenosi Fox News.

Ipak, za vizualni identitet ovog rado konzumiranog likera, njemačka firma zaista može zahvaliti jednoj drevnoj predaji.

Porijeklo jelena sa slike veže se za legendu o Svetom Hubertu, koja datira iz 8. stoljeća.

Naime, prije nego što je postao Apostol Ardena, Sveti Hubert bio je strastveni lovac. Prema predaji, na Veliki petak, goneći jelena kroz šumu, Sveti Hubert je doživio priviđenje u kojem mu se ukazala slika raspela s križom između rogova jelena, a božanski glas mu se obratio i naveo ga da se prikloni kršćanstvu.

Ova će legenda nastaviti živjeti i u 21. stoljeću jer će Jägermeister, nakon odluke švicarskog suda, biti slobodan svoj logotip koristiti za obilježavanje svih svojih proizvoda i promotivnih aktivnosti na teritoriju Švicarske, uključujući kozmetiku, mobilne telefone i telekomunikacijske usluge.