Prema istraživanju koje su proveli Lawrence T Paretta i Amy Catalano iz New Yorka, studenti tokom čitanja knjiga najčešće koriste Facebook i društvene mreže, što im oduzima 11,4 posto vremena provedenog u čitaonici.
Internet je najjači izvor ometanja 730 ispitanih studenata u dva univerziteta New Yorka.
Više od 9,3 posto njih provodi vrijeme igrajući igrice i na stranicama koje nisu edukativne, dok ih samo 4,9 posto posjećuje stranice s edukativnim sadržajima, a 5,9 pretražujući literaturu.
Istraživanje je trajalo nekoliko sedmica tokom 2011. godine. Okončano je sedmicu prije ispita, kako bi se uvidjelo tipično ponašanje studenata.
No, to nije sve. Studenti u čitaonicama spavaju, čitaju online izdanja novina i preslušavaju muziku na YouTubeu.
Od 730 ispitanih studenata 95 ih je radilo više radnji istovremeno.
Istraživanje je otkrilo i to kako je ponedjeljak najproduktivniji dan za korištenje čitaonice, dok četvrtkom i petkom preovladava needukativno ponašanje.