{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Narandžastu boju biraju i vole jake, osjećajne i uspješne osobe

6.12.2017. u 22:46
9
23
Narandžastu boju biraju i vole jake, osjećajne i uspješne osobe
9
Narandžastu boju biraju i vole jake, osjećajne i uspješne osobe
Narandžasta je topla boja, nastala miješanjem crvene i žute. Često je povezujemo s jeseni, zalaskom sunca, toplim kaminom u zimskim danima ili nevenom. Postoji mnogo nijansi narandžaste, koralna, boja ćilibara i breskve...
Frank Sinatra je narandžastu smatrao najsretnijom bojom, a ruski umjetnik Wassily Kandinsky je govorio da narandžasta predstavlja približavanje crvene boje čovječanstvu uz pomoć žute. Psiholozi smatraju da je vole i biraju jake, osjećajne i uspješne osobe.

U istočnjačkim religijama narandžasta boja se smatra svetom. Hindu i budistički monasi nose narandžaste odore, a u hinduizmu ova boja još predstavlja vatru i čistoću, što je usko povezano, s obzirom na to da smatraju da se sve nečistoće spaljuju u vatri.

Prema riječima Juliana Yatesa, profesora engleskog jezika sa Univerziteta Delaware, narandžasta boja je dobila ime po voću narandži i blisko povezane.

Leatrice Eiseman, izvršna direktorica Instituta Pantone Color kaže da se narandžasta smatra najtoplijom od svih boja, djeluje svečano, veselo, izaziva osjećaj zdravlja i životne radosti. Dodaje da su kroz historiju narandža i njeni cvjetovi oduvijek smatrani simbolima ljubavi i vjernosti.

"To uvjerenje potječe iz drevnih vremena, jer je narandžasta smatrana bojom koja odražava ljubav, zemaljsku i nebesku. Grčke muze su nosile narandžasto, kao i Bah (lat. Baccus), grčki bog plodnosti, zemlje i veselja", priča Leatrice Eiseman.

Narandžasta je i boja vatre, podsjeća na rastopljenu lavu u erupcionim vulkanima, kao i na sporo sagorijevanje drveta. A otkrivanje vatre je bio određujući trenutak za čovječanstvo.

Eisman naglašava da narandžasta boja nije bila od početka dostupna masama sve dok nije došlo do razvoja tehnologije u 20. vijeku, s obzirom na to da ova boja može biti hemijski proizvedena. Zbog toga je postala veoma poželjna boja. Kada je postala lakše dostupna, njena cijena je bila pristupačnija, a u posljednje vrijeme je brojne kompanije koriste kao zaštitnu boju.

Među njima je i organizacija Wear Orange koja se bavi zaštitom od oružanog nasilja. Na njihovoj internet stranici piše "narandžasta je svijetla i odvažna boja koja se mora primijetiti. Zbog toga ona izražava našu kolektivnu nadu kao naroda, a to je nada za budućnost bez oružanog nasilja".

U Institutu za modne tehnologije Pettit smatraju da narandžasta boja predstavlja "unutrašnji magnetizam". Dodaju da ovu boju ne nose stidne osobe, već one koje žele privući nečiju pažnju. Kažu da ukoliko ste u depresiji nećete obući ovu boju jer ona simbolizuje radost.

Narandžasta se koristi u raznim kontekstima, počevši od kuhinja širom svijeta gdje ova boja preovladava u jelima, preko neon narandžaste koja je u jednom momentu zavladala u modi i uličnoj umjetnosti, pa sve do šminke za tamnopute žene.

Također i mnoge dječije TV emisije poput "Rugrats" često su koristile narandžastu.
Čak i poznati dizajneri poput Hermesa i Versacea ovu boju su koristili u svojim kreacijama.

Leatrice Eiseman zaključuje kako svaka boja određeno vrijeme bude popularna, nakon čega je zamijeni neka nova, međutim, s narandžastom to nije slučaj.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Anketa
Hoćete li gledati novu "Audiciju"?
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: