Intervju / Sjećate li se Adise Zvekić iz Dubioze kolektiv? Vraća se na scenu, otkrila nam je sve detalje

Ona sada predvodi bend Diamusk & The International Dub Orchestra. Kombinuju nekoliko žanrova - dub, jazz, reggae i tradicionalnu balkansku muziku.
Na novom albumu "Maze" radili su muzičari iz Bosne i Hercegovine, Sjeverne Makedonije, Hrvatske, Srbije, Slovenije i Norveške. Oni će 14. augusta nastupiti u Nišu na Nišville Jazz Festivalu te ujedno uživo predstaviti ovaj album. S obzirom na to da dugo nije bila na sceni, zanimalo nas je kako teku pripreme za spomenuti festival.
"Da, prošlo je stvarno dugo vremena. Imali smo druge prioritete, ali nismo stajali sa stvaranjem. Izdali smo tri albuma prije 'Mazea' - 'Wadada' (2016), 'Freedom' (2018) i 'Sleepwalkers' (2019) i još nekoliko singlova u međuvremenu. Imali smo namjeru početi s koncertima 2019. Međutim, obistinjenje 1984. nas je zateklo potpuno nespremne. Pripreme idu dobro, nadam se, s obzirom da nismo locirani na istom mjestu, već smo rasuti po Evropi", rekla je za Klix.ba.
Koji su muzičari učestvovali u stvaranju njenog novog albuma
Na "Mazeu" je okupila kvalitetnu ekipu, kao i na prethodnom "Sleepwalkers" albumu, ali ovaj put u većem broju. Kazala je da je njen suprug Aldin Hasanović inicijator i producent, a zasad i koordinator i menadžer te da je ona samo kreativna urednica u svemu.
"Album ima sedam pjesama, šest autorskih gostiju, sve zajedno 14 muzičara od kojih će osmero biti na stageu u Nišu. Gosti će biti Mladen Marjanović (Igralom) i Čakka Svraka (Kalikamo). Ovaj album će biti izdat ne Diamusk kao do sada, već pod imenom benda Diamusk & The International Dub Orchestra. Album je objavljen na svim digitalnim platformama, a uskoro možda i u vinil izdanju. S Belmom smo u ranoj fazi stvaranja morali obustaviti snimanje. Nepredviđene okolnosti su odgodile našu saradnju na još neko vrijeme. Belma je co-composer na pjesmi 'Black keys'. Na albumu gostuju Danijel Lazar (violina) iz Beograda, nešto stvarno posebno i Almir Mešković iz Tuzle, (harmonika) - duh u instrumentu. Divna energija, fantastičan duo zapanjujuće virtuoznosti koji djeluje iz Osla, a koji bi trebali poznavati, slušati, pratiti i podržavati svi, naročito ljudi s naših prostora", ispričala je.
Također je navela da su ih "počastili" i čika Chakka Svraka (KaliKamo) iz svoje bez dna riznice riječi, koje morate sjesti, čitati i repati zajedno s njim te Trajče Velkov sa svojim smjelim makedonskim tonovima i "vrtoglavim" solažama. Veliko joj zadovoljstvo i što su sarađivali s Mladenom Marjanovićem iz Igraloma, koji je svirao električni oud.
"Vladimir Krkljuš iz Soulcraft (klavijature) je s nama već duže vrijeme i smatramo ga neizostavnim dijelom Diamusk zvuka. Slobodan Đukić, bass gitarista u Soulcraft bendu, prekrojio je gotovo sve naše bass teme i ostavio svoje stručno mišljenje na albumu. Matija Mlakar (trombon) aka Profesor - čudesno, majstor, duboki naklon. Gašper Selko (truba), talentovan i inovativan multiinstrumentalista. Radujemo se slušati ga uživo. Benjamin Mekki Widerøe (saksofon) - norveško-alžirska sehara mističnog zvuka, divnih melodija, Fredrik Mekki Widerøe (bubanj) je inače gitarista, ali s mnogo dobrog ritma u sebi. Aljosa Jurkošek (truba) je poput Erika Truffaza. Kao trubači u sjenama mokrih ulica iz crno-bijelih filmova. Gordan Kranjčić (perkusije) nas je počastio dobro osmišljenim ritmovima na 'Black Keys' i 'Contrabass'. I na kraju, Marko Gaćina (gitara) na pjesmi 'The Way', mix/mastering i još mnogo toga je stručnjak iz sjene s kojim nas je samo viša sila spojila. Uradio je fantastičan posao i podigao zvuk na sasvim novi nivo", ispričala je.

O životu u Norveškoj i izazovima s kojima se susrela
Zvekić već 12 godina živi u Norveškoj, gdje se posvetila porodičnom životu. Govorila je o tome kako je ova životna promjena utjecala na njenu karijeru.
"Izgraditi život u stranoj zemlji nije mala stvar, a i ta zemlja je sve manje strana, ali nikada dovoljno bliska. Muzika sazrijeva i sa životnim iskustvima u potpuno drugim arenama. Izučavala sam druga izdanja sebe i stvarnosti. Učila sam mnogo i ponešto, nadam se, i naučila. Majka sam divnom dječaku koji sada ima 12 godina, radim kao arhivar i koordinator digitalizacije kulturnog naslijeđa za 24 općine Hordaland okruga (IKAH)", otkrila je.
Naučila je norveški jezik te napisala i snimila mnogo pjesama. Smatra da se od prvog albuma "Wadada" do sadašnjeg "Mazea" može osjetiti veliki napredak.
"U skladu ili bolje rečeno u sveopćem neskladu s budžetom. Lijepo je kada novac ulažeš u strategiju 'pametnog' preživljavanja, a naša strategija je muzika. Kada kažem preživljavanja, mislim onako više psihički pa tek onda bukvalno. Finansijski smo, globalno, u svakom slučaju, prevareni i opljačkani. Iz tog razloga Diamusk djeluje kao non-profit organizacija, ali doslovno", navela je.
Ove godine obilježava i 30 godina bavljenja muzikom. Pitali smo je koje su sve promjene stale u ovaj dugi vremenski period.
"Malo je teško sve sročiti u nekoliko rečenica. Predug je to period s jako puno iskustva,-od Def age against Gluho doba (G.D.A.D.A) 1995. - 1998., Dubioza kolektiv 2003. - 2008. La Cherga 2010. - 2012. pa Diamusk”od 2008 do danas, 90 pjesama, stotine koncerata. Najznačajnija promjena bi bilo moje napuštanje svega i odlazak u Norvešku", kazala je.
Koliko se muzika isprepliće sa životnim događanjima i hoće li pjevati u domovini
U svojoj karijeri, kroz rad u Dubiozi, ali i na drugim projektima, često je ulazila u formu tzv. angažovane muzike. Koliko je teško biti istrajan u takvom formatu? S jedne strane ostati svoj, pratiti trendove, a s druge strane poslati i poruku koja bi mogla doći do šire publike? Je li to kroz godine teže?
"Naravno da je teško, možda čak i treba da bude, rast treba izazove. Teško je jer riječ, zvuk, emocija, autentičnost imaju moć. Društveno potresnu moć. Efekt zaraze neizlječivom probuđenosti ili obrnuto. Iziskuje ogromnu snagu pojedinca, inicijatora iz naših redova. Neko ne spava od straha od nas. Samo kada bismo se mi sjetili ko smo. Diamusk nema izbor, može biti samo to što jeste. Da biste pratili trendove morate napraviti kompromis, život je umjetnost, a ' kompromisi su smrtonosni za umjetnike' - David Bowie. Taj otpor je kao neka urođena doživotna dijagnoza. Put izvan kompromisa, izvan lavirinta, pod svaku cijenu. Da je generalno čovjek kao biće slično nastrojen, danas ne bismo imali korupciju, devastirajuće posljedice pohlepe ili laži niti vjerovanja u iste", objasnila je.
Razgovarali smo i o tome vjeruje li da u današnjem svijetu opterećenom tehnologijom i lakim notama kvalitetna muzika ipak može pronaći svoj put do publike.
"Postoje poruke, frekvencije i melodije koje jedni uočavaju a drugi ne. Ono o čemu razmišljaš to te pronađe. Kao kada razmišljaš o nekom pojmu, riječi, broju i slično i počneš ga viđati svuda. Svoju muziku smo do sada promovirali u stilu 'poruke u flaši' bačene u neizvjesnost, sretni ili nesretni pronalazač će u svakom slučaju biti primjer neke sinhronizacije. Mnogo prirodnije od neke usiljene propagande, produkt-imidža, ego-ambicije u svijetu bez budućnosti. Baš mi je onako zanimljivije razmišljati o maorskim ritualima", odgovorila je.
S obzirom na to da nastupa u Nišu, zanimalo nas je planira li uskoro održati koncert i u Bosni i Hercegovini.
"Želim se vratiti u Bosnu i Hercegovinu, ali kud i kako? Isti je osjećaj kada su nastupi u BiH u pitanju. Poslušajte 'Magic Place' na 'Maze' albumu, tako da odgovor na ovo posljednje, sedmo pitanje, ne ostane nedorečeno", rekla je Zvekić je na kraju intervjua za Klix.ba.
Album "Maze" i njegovu instrumentalnu verziju "Maze (Instrumentals)" možete kupiti na Bandcampu. Također ih možete slušati na na svim digitalnim platformama, uključujući Spotify, Apple Music, Deezer i YouTube.