Muzika
0

Osvrt na Eurosong 2006

Sarajevo-x.com
Čemu tolika panika i gužva oko pristupa naše zemlje Evropskoj uniji? Nama ta Unija ne treba. Niti mi trebamo onakvoj Uniji, koja se hladnokrvno miri s pobjedom Finske na takmičenju za najbolju pjesmu Evrope.

Ustvari, možda se pobjeda zombija iz Finske trebala dogoditi, da bi konačno, najodvratnija i najnepravednija manifestacija, koja se godinama organizuje diljem Evrope, dobila svoje pravo ime – GLUPOST.

Kakvoj to Evropi Bosna i Hercegovina ide u zagrljaj? Zašto bespotrebno novac i živce trošimo i prepiremo se zbog Ustava, reformi, ispunjavanja ovih i onih uslova? Nakon prošlosubotnje evrovizijske večeri iz Atine, konačno smo se mogli uvjeriti da je Evropa, u punom smislu riječi, razvratna, perverzna, morbidna i bolesna cjelina. U svemu tome začuđujuće je što se, za sada, još niko, s mjesta otkuda bi se trebala uputiti poruka, nije oglasio na skrnavljenje ključne riječi iz pjesme finskog sastava iz Atine – ALELUJA. Ljudi koji su tu riječ iz BIBLIJE zloupotrijebili i stavili je u pjesmu, istovremeno su istu riječ i Knjigu oskrnavili svojim izgledom u horor maskama i scenskim nastupom u Atini. U najmanju ruku očekivati je da će reakcije uslijediti i to slične onima koje su uslijedile nakon pojavljivanja knjige DA VINCIJEV KOD i početka emitovanja istoimenog filma. Ukoliko pak, takva reakcija izostane, onda više nema prostora za različite interpretacije načina pokazivanja umjetničkih i scenskih sloboda i dobrih marketinških poteza. Kostimi finskog sastava iz Atine nemaju baš nikakve veze s umjetnošću. Slobodan izbor je relativan pojam, a ponekad, uvjerili smo se, i on prelazi okvire ukusa, etike i zdrava razuma. Očito su Finci napravili dobar marketinški trik, no sve to skupa izgledalo je sablasno, poražavajuće i ljigavo. Ako sam pažljivo gledao, među čudovištima iz Finske, a ta čudovišta su lice i naličje današnje Evrope, mogli su se ''prepoznati'' Freddy Krugger iz horora STRAVA U ULICI BRIJESTOVA. Bilo je tu i nakaza iz filma OD SUMRAKA DO ZORE, iz ĐAVOLJEG ODVJETNIKA i ko zna otkuda još. Dobri, stari i sada već zaboravljeni ALF je imao karizmu, bio je simpatičan i plemenit ''vanzemaljac''. Svi smo ga nekako voljeli, jer on nije bio nakaza. Dobro su bile osmišljene maske i u seriji PLANETA MAJMUNA. Nekada je to sve imalo granicu do koje se moglo ''progutati''. Nakon Atine i grozomornih Finaca normalnom se čovjeku povraća. Ako je i bilo onih kojima možda nije bilo muka gledajući ko i na koji način Finskoj donosi pobjedu, onda nije morao guranjem prstiju u grlo riješiti se nelagode i tako ''dušu povratiti'', ako je za vrijeme nastupa i davanja bodova primjetio onu nakazu kako se obliziva. Za naznaku - SRP (Super roditeljska pažnja). Imam sreću što mi djeca još nemaju 12 godina. Jer, kako rekoše Hari Varešanović i Vesna Andree Zaimović, to je ta generacija koja je Fincima donijela pobjedu. Tako su Hariju i Vesni, sami su to kazali, njihova djeca sjajno nagovjestila da bi Finska mogla pobijediti. I to samo zato jer su u modi video-igrice sa junacima oličenim u nakaznim maskama finskih pjevača, i samo zato što djeca tog uzrasta sjajno tipkaju SMS poruke. Mlađi mi sin za sada je zadovoljan sa TELETABISIMA, dok stariji stremi da nekada postane RONALDINHO, zahvaljujući lijepom i humanom PLAY STATIONU, ali i samom njegovom idolu iz BARCELONE. Sva sreća da nisu gledali Evroviziju, i sva sreća, bar trenutna, da im ne moram objašnjavati na koji se to način ocjenjuje pjesma na Evroviziji. I sve dok ne skontaju kako se daruju bodovi, ili dok njihova siva masa ne sazrije i ne upitaju koja su pravila važeća za Evroviziju, siguran sam da će uživati u svom idealnom dječijem svijetu snova. A, sada nekolike riječi i o pjesmi koja je predstavljala Bosnu i Hercegovinu, iskreno se nadam i to svim srcem želim, posljednji put na ovakvim grozomornim manifestacijama. Hari je odlično izveo pjesmu, scenski nastup bio je savršen, njegove glasovne sposobnosti već dokazane, muzika, tekst pjesme…, jednostavno – sve je bilo sjajno. Savršeno do te mjere da mi je nakon svega žao što je Hari uopše nastupio, da bi na kraju, potpuno nelogično i nepravedno gledao u leđa ''zombijskim monstrumima'' i sovjetsko-baltičkim ''dupeliscima'' majčice Rusije. Mada, negdje u podsvijesti razmišljao sam i na ovaj način. Šta bi bilo recimo da je referendum u Crnoj Gori bio desetak dana prije? Imali bismo 12 bodova i iz Podgorice? Pa, onda, razmotavam film dalje, da je GLUPOST u Atini sačekala i konačnu nezavisnost Kosova, i iz Prištine bismo dobili čistu 12-ku. U to bi i Vojvodina pohitala u nezavisnost, eto još jedne čiste 12-etice iz Novog Sada. Ne miruj vraže, ne bi se ni Sandžak puno zadržao tamo gdje više niko ne želi, pa bismo na konto stavili i 12 bodova iz Novog Pazara. Da ne govorim, gluho i daleko bilo, da su prošli amandmani na Ustav, dobili bi još dva puta po 12 poena i to iz najbližeg susjedstva – Zapadnog Mostara i Banja Luke. Iz matematike sam uvijek bio na popravnom, ali sam siguran da bi, uz onih fenomenalnih 229, imali još 72 boda i to bi bilo za pobjedu dovoljnih 301 bod. E, onda bi se čudovišta iz Finske ''raspala'' kao u onim filmovima, što pravo glasa nisu imala recimo Farska Ostrva. Ne znam više ima li ijedan dio Skandinavije s pravom glasa!?! Rusi bi se silno naljutili zašto nije bilo glasova iz Azerbejdžana i Gruzije, da ne zalazim u Kavkaz i Zakavkazje gdje se više ne zna gdje prestaje Evropa, a nastaje Azija. I, šta ćemo sad? Možemo se žaliti najbližoj upravi vodovoda. Kao da su pravila stvorena da se svijet njih pridržava. Malo sutra. Pa da se pridržava, Evrovoziju je trebalo davno ukinuti, još kad je ono muško pretvoreno u žensko za Izrael odnijelo pobjedu. Da neće izaći na dobro naslutila je i pobjeda Ukrajinske ratnice Ruslane. I, što nas onda nerviraju ti mali, dobroćudni, monstrumčići iz Finske. Baš su simpatični. Evo, odmah u kontekstu pobjedničke atmosfere u Atini, moj skromni doprinos integracijama bio bi slijedeći: Kada Finska opet dobije predsjedavanje Evropskom unijom neka obezbjede svim parlamentracima u Strazburu i Briselu iste one maske u kojima je Finska trijumfovala. Pa neka te maske svi natakare na glave i eto formule za nove pobjede. Dokazano – isproban recept. Moje Bosne, a i Hercegovine tamo ne bi trebalo biti u to vrijeme. Mi ne ispunjavamo uslove. Tek, kada maske padnu, a neminovno je da će pasti, e onda možemo govoriti o slijedećem: Zašto je recimo Jugoslaviji 1992.godine oduzeto pravo učešća na Evropskom fudbalskom prvenstvu? Na to će prvenstvo otići Danska koja je u grupi s Jugoslavijom bila gubitnik, i koja je da ironije bude veća – osvojila Evropsko prvenstvo 1992. Ako je aršin isti, onda bi za desetak-petnaest dana na Svjetskom prvenstvu u Njemačkoj trebala igrati reprezentacija Bosne i Hercegovine, jer je u nemogućim uslovima, uslijed četničkog orgijanja poražena na Marakani u utakmici protiv, od ponedjeljka 22.maja 2006., nepostojeće Srbije i Crne Gore. Logično bi bilo da se Srbi i Crnogorci diskvalifikuju, a u Njemačku da otputuju Bosanci i Hercegovci. A, pošto se to neće desiti, mogu mirne duše i čiste savjesti ustvrditi da sam potpuno ravnodušan naspram trećeg mjesta Bosne i Hercegovine na Evroviziji. Kakav bi trebao biti ako znam da je pjesmu za moju državu napisao neki lijevi stihoklepac Joksimović koji je, ako sam dobro pročitao u štampi, bio najsrećniji čovjek na svijetu nakon četničkog orgijanja i utakmice na Marakani na kojoj se glasno i jasno uzvikivalo i pokazivalo: NOŽ, ŽICA, SREBRENICA. Samo je to gore od finske verzije STRAVE U ULICI BRIJESTOVA. ALELUJA

Piše: Nermin Bise