Muzika
282

Najbolji bh. bubnjar Amar Češljar: Svaki posao u životu treba raditi najbolje što možete, to je farz

Piše: M. N.
Amar Češljar jedan je od najboljih bh. bubnjara koji iza sebe ima bogatu karijeru. Više od 15 godina sarađuje s Dinom Merlinom, a najviše ga pamtimo po grupama Punkt i Sarajevo Jazz Gureilla. U razgovoru za Klix.ba kazao je kako je zauzet radom na projektima drugih izvođača pa se ne stiže posvetiti dovoljno svom albumu.

"Kanim se već neko vrijeme. On bi trebao sadržavati instrumentalne autorske kompozicije, a stil bi bio latino-afrički. Osim toga, Škola bubnjeva i udaraljki 'DrAmmarČešljar' i dalje uspješno radi, a uskoro ćemo je proširiti za još jedan dio programa koji će se zvati DrAmmarRittam. Riječ je o ansamblu udarača", kazao je Češljar za naš portal.

Školovanje budućih bubnjara

Ova škola često "izbaci" dobre mlade talente koji su upotrebljivi u mnogim muzičkim stilovima. Na početku dolaze djeca koja nerijetko ne znaju pravilno držati palicu, a izlaze obrazovani bubnjari.

"Cijela ta priča na početku je prilično nejasna, nečista i samouka, moramo prvo sve ispraviti i staviti ih na pravi kolosijek te krenuti raditi ono što je potrebno da bi bilo kvalitetno. Ali ja sam svima njima zadovoljan kada se sjetim kakvi su dolazili, a kako su danas pouzdani u svom poslu, koliko su traženi i odgovaraju izvođačkim zadacima. To su već momci koje viđate u raznim projektima širom BiH i regiona. Žao mi je samo što ih je malo zavoljelo jazz, ali Bože moj, ono što vole to dobro rade. U novoj grupi koja je tu bit će i jazzera", rekao je Češljar.

S 14 godina svirao u ozbiljnoj grupi

S obzirom na to da je odrastao u muzičkoj porodici, bubnjeve je počeo svirati vrlo mlad. Tokom rata, kada je imao 14 godina, svirao je u ozbiljnom sastavu muzičara te su imali nastup za Novu godinu. Ističe kako je bio vrlo ozbiljan i da je sve naučio sam.

"Sve je bilo na varijanti ono što čuješ, primijetiš, neko ti kao spomene... Ti dobro analiziraš i sam uvidiš nekako greške u tome i radiš na neki svoj način. Dakle, mogao sam vrlo lako krenuti kako ne treba, ali zadržao sam ispravan pristup koji sam kasnije proširio kroz Srednje muzičko obrazovanje i dalje usavršavanje, tačnije upornim radom na samom sebi. Danas kada znam sa čim sam imao probleme i sa čim većina instrumentalista vodi bitku u početnom periodu, to pokušavam prenijeti i pomoći mladima da im olakšam i ubrzam proces razvijanja nabolje. Nekada me jednostavno ne razumiju, ali svaki od njih se poslije javi i kaže da im je tek jasno koliko su značajne i potrebne neke stvari koje smo radili. Lako je sjesti i navježbati neki zadatak matematičke prirode, međutim bitno je naučiti koristiti svoje znanje na pravi način, naučiti razmišljati i stvarati muziku na svom instrumentu. To će uvijek biti nešto što će ustvari odvajati muzičare od muzikanata", kazao je Češljar.

Ističe kako mnogi muziku gledaju kao sport i ne znaju da ne znaju, a to je najgore.

"Realno, u procesu razvijanja muzičara na svom instrumentu, kada ima ozbiljan pristup tome i ako će redovno vježbati i postavljati stvari na pravo mjesto, dovoljno je neke tri godine od totalnog početka. Potom godina-dvije sazrijevanja da se svo nagomilano znanje nekako slegne i počne raspoređivati na pravi način. Naravno, ne treba zaboraviti talenat koji također igra važnu ulogu u svemu tome i može ubrzati cijeli proces ispravnog shvatanja muzike", rekao je.

Bubnjar je motor svega

Naglasio je kako bubnjar prije svega mora biti dobar u tempu i mora biti tačan jer je on "motor svega i ne smije ubrzavati, usporavati i ljuljati".

"Nakon toga veoma je bitno, kao i kod većine instrumentalista, da se shvati stil koji trenutno svira, karakter pjesme i da sve što treba da se desi u određenoj kompoziciji bude ukusno, odnosno u istom receptu kako je i nastala ta kompozicija. Ja volim reći 'po bureku mogu ići razne vrste mliječnih slanih proizvoda, čisto da se proba - pavlaka, možda i sir, mileram i slično, ali čokolada ne može nikako'. Ako mi na određenoj pjesmi fulimo recept tj. pristup, ništa od nas", rekao je Češljar.

Doba Punkta

Ovog bh. bubnjara šira javnost je upoznala kada je svirao u nekada vrlo popularnoj grupi Punkt za koju kaže da je njegov najdraži projekat koji mu nedostaje.

"Imali smo zaista to što su ljudi prepoznali, neku pozitivnu, jaku energiju i kvalitet. Bili smo i privatno takvi. Mislim da smo postavili kasnije preuzeti pravac nekog otvorenog, odmjerenog i kvalitetnog humora potpomognutog dobrom i ozbiljnom svirkom ispod melodije i teksta. Sve je bilo nekako zabavno, ali ozbiljno. A to možete spojiti upravo ako vladate instrumentom i samim pristupom muzici. Da nemate zamki. Obično se ljudi pogube između to dvoje. Mi smo bili, kao što sam ja i danas, ozbiljni muzičari koji vole i ozbiljno rade svoj posao. Inače, u muzici je interesantno pitanje: 'A čime se ti stvarno baviš, ono šta stvarno radiš, od čega živiš?'", prisjetio se.

Saradnja s Dinom Merlinom

Bio je član Sarajevo Jazz Guerille koju je napustio 2011. godine zbog drugih obaveza, a već 15 godina radi s muzičkom zvijezdom Dinom Merlinom. U razgovoru za naš portal otkriva kako je Merlin perfekcionista i da ništa ne prepušta slučaju.

"Većina nas svira svoje instrumente tako da nemamo problema s tim. Svaki posao u životu treba raditi najbolje što možete, to je farz", kazao je.

U bliskoj budućnosti planira i dalje raditi na usavršavanju mladih u okviru škole "DrAmmarČešljar", ostvarivati značajnije saradnje i rad na solo albumu.