Uspješni producent
350

Adis Kutkut Billain: Isplati se riskirati kroz naučnu fantastiku, a ne pratiti tuđe snove

L. K.
Adis Kutkut Billain (Foto: D. S./Klix.ba)
Adis Kutkut Billain (Foto: D. S./Klix.ba)
Saradnje sa Adidasom, Nikeom, Motorolom, produciranje muzike za holivudske filmove i nominacije za velike nagrade samo su dio bogatog opusa rada mladog i talentovanog Adisa Kutkuta Billaina, koji svoj posao voli i uživa u njemu još otkako je bio dječak.

Pionir drum&bass scene u BiH može se pohvaliti velikim uspjehom, naime, njegov album "Nomad's Revenge" nominovan je za najbolji album godine na prestižnom britanskom godišnjem događaju Drum&Bass Arena Awards 2019. koji nagrađuje najveća svjetska d'n'b dostignuća.

Tim povodom smo razgovarali sa Billainom, koji nas je dočekao u svom studiju.

Na pitanje da li očekuje da će osvojiti ovu prestižnu nagradu, odmahuje glavom i kaže: "O osvajanju nagrade ne razmišljam, već radim na pet-šest novih projekata. Hoću reći, sama ta činjenica da sam upao u krug muzičara iz jedne visoke industrije, da imam priliku pokazati naš kapacitet i 'staviti nas na mapu' prepoznavanja su mnogo veće prednosti za mene, ali i cijeli region".

Pokazuje nam i glasanje za nagradu, kazavši da se po velikom broju glasova koje je dobio u prvoj sedmici jasno vidi da je album izrazito slušan.

"To je veliki vjetar u leđa, ali i dokaz da se više isplati praviti i riskirati kroz naučnu fantastiku nego pratiti tuđe snove i standarde", objašnjava nam.

Ubrzo otvara projekte na kojima radi, pojašnjavajući kako sada ima dovoljno materijala za još šest albuma. Redat će ih, kako kaže, iz godine u godinu. Osim toga, radi na dva filma, kao i na internacionalno prepoznatoj igri "Scorn" koja će izaći na Steamu. Član je dizajnerske kuće "Antireal" gdje radi kao dizajner logotipova i simbola za Japansku kompaniju "1000Toys" koja je poznata po izbacivanju stvari iz "Kojima productionsa" i "Tsutomu Niheia", koji su velika imena iz područja igara i manga/anime svijeta.

"Radim i na svom kratkom filmu. To su sve stvari koje već teku, a izlaze naredne godine. Proteklu godinu vidim kao izuzetno uspješnu, rekao bih - odličnu. Nakon stotinjak mojih izdanja najzad je izašao moj prvi samostalni album za američku izdavačku kuću, upravo je taj album dobio fantastični feedback koji mi je bio potreban da počnem raditi na novom albumu", nastavlja nabrajati.

Nominovani album prati i istoimeni film "Nomad's Revenge" u kojem je, kako kaže, okupio fantastičnu ekipu animatora i 3D modelera. Jedan od njih je i nevjerovatni Yan Caspar, koji je radio gotovo sve bitne specijalne efekte u posljednjem Blade Runner filmu, kao i u Star Treku.

Foto: D. S./Klix.ba
Foto: D. S./Klix.ba

Kroz priču sa Billainom, nemoguće je ne primjetiti kreativnost njegovog studija. Neke stvari su tu još od početka njegove karijere. Upravo je to povod za prisjećanje na rane 2000. kada je tek počinjao koračati prema sadašnjem uspjehu.

"Može se reći da sam od malena samouk, to ima veze sa odrastanjem i pokušavanjem da se uklopim u društvo koje je odbijalo sve moje revolucionarno-stvaralačke ideologije i kuriozitete. Inrovertnost stvara ogromne svjetove. Moj je svijet bio sintezija koju imam u zvuku i slici, koji sam počeo prenositi iz dječijih lucidnih snova na papir", prisjeća se.

Vrlo rano je shvatio da ga niko neće naučiti stvarima koje ga interesuju osim ako se sam aktivira, pa se u tu avanturu zaputio sam. U školi se nije pretjerano trudio, svu volju, trud i rad usmjeravao je na svoj kućni studio, produkciju muzike i teorija, kao i programa. Kasnije će se pokazati da će ga upravo taj korijen tvrdoglavosti odvesti do međunarodnih reklama počevši od Adidasa, Motorole, Nikea...

Na njegov zvuk je utjecala mješavina filmova Stanleyja Kubricka i Johna Carpentera, kao i grupa Queen, ali i muzičar Jean Michell Jarre. Slušao je i Guns N' Rosese, kao i naše Indexe, koje danas gleda kao pravi prikaz ljubavi prema muzici.

"Dok su ostali bili jagma za slavu i centar jugoslovenskog svijeta, Indexi su mi bili najbliži stvarima koje sam čuo od Emersona Lakea Palmera, Pink Floyda itd. Sve to su pratile faze hip-hopa, tehna, breakbeata, junglea i zatim drum&bassa", kaže, dodavši kako je njegov zvuk danas uvijek narativan i filmski futurističan.

U stvaranju ga vodi želja da ljudi koji slušaju njegovu muziku dožive svaku traku kao priču koju mogu vidjeti. Uz mnoge trake piše sci-fi priče koje su podijeljene na poglavlja i u kojima živi veliki broj protagonista, a radnja je uvijek akciona. Zatim se povezuje sa Enisom Čisićem, Borisom Štapićem i Markom Gacnikom.

"Nema puno ljudi s kojima radim, ali kada se saradnje dese, važno je da se pamte", kaže muzičar koji iza sebe ima bogatu karijeru i saradnje sa mnogim regionalnim i svjetskim muzičarima. U bogatom opusu ističe Edu Maajku, Kontru i Frenkija, ali i Božu Vreću, kazavši kako su to saradnje na koje je najponosniji.

Muzičku scenu u BiH aktivno prati, te smatra da ona ima svoje uspone i padove.

"U jednom smjeru u vidu napretka mase koja podržava sve što umjetnici stvaraju u BiH, međutim i dalje imamo klasne podjele između žanrova. Ono što ja strogo edukujem kako masu tako i kolege, što starije, što mlađe jeste da podjele ne postoje, što je malo teži zadatak jer su u te interese mnogo puta umiješani i sponzori. A to opet najviše zavisi i od zrelosti umjetnika", kaže, dodavši kako je on neovisan o sponzorima jer sve pravi sam.

Naposljetku zaključuje kako je situacija mnogo bolja nego prije, jer je mnogo više ljudi koji itekako stvaraju u svim poljima i to se jasno vidi, a ono što se ne vidi otkriva se na festivalima poput Popup festivala i BAM-C festivala.