{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Mirza Hasanefendić među najtraženijim fotografima u Hollywoodu: Put od Sarajeva je bio buran

3.9.2018. u 22:39
487
84
Mirza Hasanefendić među najtraženijim fotografima u Hollywoodu: Put od Sarajeva je bio buran
487
Sarajlija Mirza Hasanefendić već šest godina živi i radi u Sjedinjenim Američkim Državama. Danas je jedan od najtraženijih fotografa u Hollywoodu, a specijalizirao se za produkt fotografiju. Iako sada živi američki san, put do uspjeha nije bio lak.
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
Hasanefendić se amaterski bavio fotografijom pet godina, a sada iza sebe ima 12 godina iskustva profesionalnog fotografa. Radi za kompanije s velikim asortimanima, sa Serenom Poon, najpoznatijom kuharicom koja radi za slavne osobe, a radi i za lokalni medicinski univerzitet kao foto/video producent.

Zelena lutrija im promijenila život



Kada se vrati unazad i prisjeti puta od Sarajeva do Hollywoda, kaže da je bilo burno. U SAD je odselio zahvaljujući tome što je njegova supruga Lamija izvučena u Zelenoj lutriji i dobila je stalni boravak u SAD-u.

"Reći da smo bili šokirani kada se to desilo je preblago. Dosta ljudi se prijavljuje godinama bez uspjeha, a nama se to desilo iz prvog pokušaja. Dugo smo razmišljali da li da idemo ili ne, čak tri mjeseca. Sa zelenom kartom ne dobijate ništa više od prava na trajni boravak u SAD-u i mogućnosti da nakon pet godina postanete američki državljanin, što smo i uradili ove godine. Inicijalno smo razmišljali da naša destinacija bude New York, Chicago ili Seattle, ali na kraju smo odlučili da to bude Los Angeles. LA je grad kojem gravitira i ostatak Amerike i koji nudi bezbroj mogućnosti, naročito u industriji kojom se bavim. Logika je bila, ako je suđeno da ostanemo, neka bude tamo gdje nema snijega", kazao je Hasanefendić za Klix.ba.

Iako je promijenio svoj život, svake godine dolazi u BiH ističući da su mu tu porodica i prijatelji.

"Jutarnju kafu s roditeljima ništa ne može zamijeniti. Šest godina u Americi nije puno, ali nije ni malo. Svako reaguje drugačije na velike promjene u životu, ali mislim da je balans veoma bitan i radujem se idućem dolasku kući", rekao je.

Otvorenje vlastitog studija



Njihov prvi stan bio je u samom centru Los Angelesa tzv. Downtownu. Mirza ističe kako uopće nije izgledao kao u filmovima, već upravo suprotno. Sve je bilo dosta staro, oronulo i prepuno beskućnika. Razlog je bio, kako kaže, dugogodišnja zapuštenost Downtowna širenjem predgrađa, izmještanje korporativne gradnje u drugi kvart - Century City i ekonomska kriza nakon koje je nastupio pokret revitalizacije i ubrzane gradnje po uzoru na druge američke gradove. Danas pojedini dijelovi izgledaju spektakularno.

"Ideja o preseljenju u Hollywood je došla nakon nekoliko godina, kada smo odlučili da pokrenemo svoj fotografski studio. Igrom slučaja smo od prijateljice saznali da je stan s odgovarajućom visinom plafona i razumnom kirijom na raspolaganju na perfektnoj lokaciji u Hollywoodu, svega nekoliko koraka od čuvenog Walk of Famea i Dolby Theatera. Ovdje su plafoni u većini slučajeva niži nego kod nas, a za fotografski studio je to dosta bitno zbog kontrole svjetla i postoji neki minimum od barem 3,5 metra. Hollywood je nevjerovatan, u smislu da samo šetnja u krugu od 50 metara može u vama izazvati i oduševljenje i šok. Kreativne energije u svakom slučaju ne nedostaje", kazao je.

Produkt fotografija kojom se bavi je veoma zahtjevna i traži dosta strpljenja i eksperimentalnog pristupa rasvjeti, kompoziciji, materijalima i vizualizaciji. Ali trud se isplatio jer posla zaista ima. U posljednje vrijeme sarađivao je s lokalnom fabrikom igračaka Skyrocket Toys kada su promovirali novi dron koji se pojavljuje u posljednjem filmu "Spiderman", te sada s popularnom kuharicom za slavne osobe Serenom Poon čiji su klijenti Kanye West, Adam Sandler i producent Jerry Bruckheimer. Radi na promociji njenog brenda i novih proizvoda.

"U posljednjih godinu dana sve više se bavim videom i isti upravo počinjem koristiti za komercijalne produkt kampanje. Tehnički zahtjevi su dosta visoki, tako da se konstantno mora ulagati u novu opremu, software i učiti nove tehnike, što je beskrajno interesantno. Uz sve nabrojano, također radim za lokalni medicinski Univerzitet kao foto/video producent. Snimam brojne marketinške kampanje, kao i instrukcijske snimke za studente koji su prepuni energije i volje za učenjem, tako da rad s njima pruža veliko zadovoljstvo. Školovanje je skupo, ali studentima je pružena sva moguća podrška, tako da volim misliti da će im sve što učinim za njih, olakšati put do diplome i bitne uloge u zajednici", rekao je Hasanefendić.

Kada je riječ o još nekim poznatim osobama, radio je s glumcima Edwardom Jamesom Olmosom, Michaleom Chowom i režiserom Michaelom Mooreom.

Nigdje bez automobila



Poredeći život u Sarajevu i Los Angelesu kaže kako je najveća razlika vožnja.

"Ništa se ne može postići bez automobila, jer Los Angeles je ogroman grad koji nudi puno, ali je skoro nemoguće završiti više od jedne stvari u jednom danu, kao što sam najnormalnije uspijevao u Sarajevu. Ljudi ovdje čak više i ne spominju milje, nego vrijeme koje je potrebno da bi se negdje stiglo zbog nekada zaista nevjerovatnih gužvi na autoputu, ovisno o dobu dana i smjeru u kojem pokušavate da idete. Kafe i druženja se moraju planirati unaprijed upravo zbog toga, ali na to se brzo navikne", rekao je.

Grad je, ističe, isprepleten enklavama u kojima žive ljudi iz cijelog svijeta, tako da je moguće upoznati kulturu, arhitekturu i hranu iz apsolutno svakog dijela planete. Od obavezne kineske četvrti, preko malog Tokija, malog Bangladeša do male Etiopije. Za vrijeme kaže da je skoro idealno, blizu 22 stepena tokom cijele godine uz nekoliko sezonskih naleta vrućine ili kiše.

"To uveliko olakšava planiranje snimanja na otvorenom, tako da po ulicama uvijek možete nabasati na neku vrstu produkcije, od mini photoshootinga za lokalni indie bend, do velike holivudske produkcije koja blokira čitav kvart. Zbog toga su ljudi uvijek raspoloženi i puni kreativne energije. Mladi ljudi počinju da rade od 16. godine, uglavnom sezonske poslove. Studenti rade part-time po lokalnim radnjama, svi imaju drugačiji odnos prema radu i apsolutno cijene tuđi trud i slobodno vrijeme. Škola i znanje se također izuzetno cijene, jer je to ovdje znak da ulažete u sebe i planirate svoju budućnost. Iako djeluje stresno, život je dosta opušteniji i usporeniji u odnosu na npr. New York, ali još uvijek puno ubrzaniji u poređenju s Evropom", smatra.

Veće šanse i veća konkurencija



Smatra da su šanse za uspjeh veće u Los Angelesu jer ima 13,5 miliona stanovnika pa su i šanse da nađete posao i priliku za uspjeh znatno veće. S druge strane, konkurencija je mnogo veća pa na određeni posao može konkurisati stotine firmi ili stotine aplikanata.

"BiH je znatno manje tržište, ali je samim tim je i manja konkurencija. Mislim da svako ko se specijalizira u svom poslu i trudi se biti najbolji u njemu prateći industrijske trendove, konstantno ulaže u sebe i uči nove tehnike, može napraviti odličnu karijeru u BiH. Ako neko sa svojim znanjem i vrstom usluge koju pruža može pokriti regiju (čak i istočnu Evropu, zašto da ne), mogućnosti su beskrajne. Ljudi u Americi stalno ulažu i uče nešto novo. Ne dopuštaju da se stagnira, već postavljaju nove standarde. Također, ne ustručavaju se pokucati na vrata, nazvati i tražiti sastanak, slati portfolia i promotivne radove marketing agencijama, kompanijama, proizvođačima: 'Ja sam taj i taj, radim to i to, cijenio bih priliku za telefonski razgovor ili sastanak'. Ako dobijete jedan pozitivan odgovor nakon stotinu ili više pokušaja, to je zapravo uspjeh. Nekoliko dobrih klijenata je sve što je potrebno za uspješnu i komercijalno validnu karijeru", naglasio se.

Mladim fotografima savjetuje da rade i snimaju svaki dan te da čitaju o klasičnoj fotografiji, kompoziciji i vizaulizaciji i istraže šta njihov fotoaparat može uraditi.

"Naučite šta vas ograničava i u šta sljedeće uložiti (specifičan objektiv, novi software, rasvjetno tijelo). I bježite što dalje od automatskih postavki. Učite i gledajte da vaša fotografija napreduje svaki dan. Bitno je da nakon nekog vremena sami primijetite napredak. Jedna godina je minimum, tri godine je razuman rok da se počne graditi svoj vizuelni jezik, svoj stil i identitet. Shvatite šta vas zapravo interesuje i usmjerite svu energiju u tom pravcu", kaže Hasanefendić.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: