MESS
0

U utorak odigrane predstave "Saloma" i "Kako sam naučila da vozim"

FENA
Foto: Mess.ba
Foto: Mess.ba
Članovi ansambala predstava "Saloma" reditelja Damira Zlatara Freya (Hrvatska) i "Kako sam naučila da vozim" rediteljice Selme Spahić (BiH), koje su odigrane sinoć u okviru 50. internacionalnog teatarskog festivala MESS, govorili su danas u Sarajevu o motivima i procesu rada na ovim komadima.

Dramaturginja predstave "Saloma", odigrane sinoć na sceni Narodnog pozorišta, Željka Udovičić istaknula je na konferenciji za medije da je tekst nastajao tokom prvog mjeseca rada. Naglasila je da Saloma kao mit postoji već hiljadama godina te da je uvijek provocirao umjetnike različitih medija. Javlja se u vrijeme kada je razapet Isus, vrijeme kada još nisu formirane nove vrijednosti.

"Predstava otvara mnoga pitanja - šta pokreće Salomu i ljude oko nje - tu je prisutna žudnja i potreba te sebičnost s težnjom da se preživi po bilo koju cijenu. Priča otvara i pitanje incesta i reakcije majke na to", kazala je ona, naglasivši da u predstavi nisu stali ni na čiju stranu, jer je i Saloma imala vlastite traume iz djetinjstva.

Reditelj Damir Zlatar Frey je iskazao zadovoljstvo što je predstava izvedena u dva njemu važna grada - Puli i Sarajevu, naglašavajući da je Narodno kazalište u Puli izuzetno posebno i najljepše hrvatsko pozorište. Mišljenja je da se ono budi kao jak i markantan regionalni centar te da mijenja teatarsku kartu Hrvatske.

Nasuprot tome, ističe da i Sarajevo ima posebno mjesto za njega, posebno MESS, jer je to Festival na kojem je za predstavu "Balkon" osvojio prvu nagradu u profesionalnoj karijeri.

Za sinoćnju je izvedbu ocijenio da je ostvaren izuzetno dramatičan odnos scene i dvorane. Dodao je da već dugo godina sam radi scenografije za predstave, a često i kostime, kao i da se veliki dio života bavio plesom, zbog čega je često i autor koreografije. Ističe da ga je dugo okupirala relacija prostora, tijela i kretanja.

Jedna od glumica u brojnoj glumačkoj postavi Helena Minić smatra suludim da danas u 21. stoljeću intrigantne scene mogu izazvati šok kod publike.

"Saloma je možda predstavnica te "zlatne mladeži", svi znamo koliko je ima, ali i svi šutimo o tome. Smatram da i danas padaju glave, ali niko o tome ne smije govoriti", kazala je ona.

Rediteljica predstave "Kako sam naučila da vozim", koja je odigrana sinoć na sceni Kamernog teatra 55, Selma Spahić ocijenila je odličnim tekst o pedofiliji i seksualnom zlostavljanju Paule Vogel po kojem je i rađen komad, jer je autorica za njega 1998. godine dobila Pulicera.

Potcrtala je da autorica tu temu tretira veoma temeljito, predstavljajući je kao vezu dvoje ljudi koja je veoma pogrešna te da pokušava upoznati mehanizme zlostavljača kojima manipulira žrtvom.

Glumci Ermin Bravo, Alma Terzić i Džana Pinjo istaknuli su veliku važnost rada na ovoj predstavi upravo zbog teme kojom se bavi. Naglasili su da je često riječ o društvenom tabuu, zbog kojeg najviše stradaju žrtve te da je potrebno što više govoriti o tome.

Također su potcrtali da i zlostavljače ne treba "a priori" shvatati kao zločince, već uvidjeti njihove motive za takvo ponašanje.