Djela Harisa Gusinca
48

U Galeriji Brodac otvorenje izložbe "Desperate Times Call For Desperate Measures"

Klix.ba
U petak, 24. jula 2020. godine sa početkom u 20 sati, u galeriji savremene umjetnosti Brodac bit će otvorena izložba "Desperate Times Call For Desperate Measures", mladog bh. umjetnika Harisa Gusinca

Na slikama Harisa Gusinca ništa nije uznemirujuće ako ne otkrijemo intrigantne naslove koji se kriju iza ilustracija slavnih, prikaza rodno- statusnih simbola ili “lifestyle influencera”. Važno je napomenuti u koje su vrijeme oni slikani toliko da ispituju navike slika masovnih medija samo u kontekstu njihovog nastanka, površine konceptualnog značenja umjetničkog djela, navodi se u saopćenju galerije.

Na slikama, prikazanim u izložbi, Haris Gusinac okuplja krajnje oprečne medijske informacije. S jedne strane, slike sugeriraju susrete sa zvijezdama, nonšalantnost i prikaze životnog stila. Što neki smatraju važnim događajima kada su primjerice Oliviju Newton-John paparaci uhvatili u glamuroznoj haljini, a istovremeno otkrivaju komodifikaciju ličnog života ovih zvijezda, objektivizaciju, prekomjernu seksualizaciju i kapitalizaciju tijela, kao i prikupljanje korisničkih informacija za veće iskorištavanje podataka s obzirom na interese, kretanje i ponašanje kod kupovine.

Društveni mediji mogu biti oboje, oslobođeni prostor za emancipaciju koja izaziva moćne strukture tjelesne politike, kao i profitni prostor diskriminacije, marginalizacije i uznemiravanja.

Estetski jezik slika Harisa Gusinca razdvaja prakticiranje obmane kroz prisvajanje istog vizuelnog jezika na koji se primjenjuju marketinške strategije. Slike spajaju tehniku slikanja, koristeći formalni jezik pop art-a, s digitalnim medijima, iz kojih slike potiču. Beskrajno ponovljivi postovi na društvenim medijima pretvoreni su u mehaničku produkciju kao jedina šansa da ih se liši brze cirkulacije u zastoju. Kao dio pop umjetnosti, umjetnici pokreta koristili su trivijalne izraze 1950-ih i 60-ih da bi ciljali na potrošačko društvo. Usvojili su vizualne kodekse marketinga i masovne kulture kako bi na isti način kritizirali njihove sociopolitičke efekte.

S druge strane, prikazi današnje masovne kulture oštro su suprotni događajima koji stoje iza slika Harisa Gusinca, jer svaki od njih također govori o vijestima u svijetu koje su kružile u vrijeme kada ih je umjetnik slikao. Ovi događaji često ostaju sporedne bilješke u depolitiziranom, neoliberalnom društvu, poput uništavanja brazilske prašume, hemijskih napada sirijskih civila, ubistva saudijsko-arapskog novinara Jamala Khashoggija, sastanak nekih od najmoćnijih svjetskih državnih lidera, Američke sankcije za kinesku robu ili najava optužbi za silovanje i seksualni napad.

"Ljubazno molimo posjetitelje i posjetiteljke Galerije savremene umjetnosti Brodac da se, u skladu sa preporukama nadležnih institucija zbog nastale vanredne situacije, pridržavaju mjera u cilju sprječavanja širenja koronavirusa", zamolili su iz galerije.