Nova sezona
23

Sarajevski teatri uprkos skromnom budžetu obećavaju angažovane predstave i šanse za mlade glumce

Piše: El. B.
Narodno pozorište Sarajevo (Foto: Arhiv/Klix.ba)
Kada želite definisati kvalitetet rada nekog pozorišta prvo pitate šta vam je na repertoaru, odnosno koje su vam reprizne predstave i koji su projekti u pripremi. Bez obzira na konkretnu podršku resornog ministarstva, budžeti su skromni, a troškovi ogromni. Ipak, sarajevska pozorišta trude se svake godine ponuditi bogat, raznovrstan i kvalitetan program, a predstave koje repriziraju zavise od gledanosti.

"Mi smo jako zadovoljni našim repriznim i premijernim programom i jedini smo u regiji uspjeli realizirati praizvedbe, svjetske premijere koje su izveli naši umjetnički ansambli Drame, Opere i Baleta. Također se jedini u regiji možemo pohvaliti nacionalnim baletom i operom", rekla je direktorica Narodnog pozorišta Sarajevo Marijela Hašimbegović.

Dvadeset novih naslova obogatilo je ponudu Narodnog pozorišta Sarajevo u posljednje dvije godine, a Hašimbegović nam otkriva da ćemo u najstarijoj teatarskoj kući u BiH ove godine gledati osam novih naslova. Premijerni program nove, umjetničke sezone u Narodnom pozorištu Sarajevo bit će zanimljiv i uzbudljiv, a naslovi koji će biti predstavljeni publici dio su sadržaja klasičnih i savremenih, domaćih i stranih djela realizirani sjajnim rediteljskim i koreografskim rukopisima domaćih i regionalnih saradnika Narodnog pozorišta uz učešće vrsnih umjetnika sva tri umjetnička ansambla - Drame, Opere i Baleta.

"Naše želje i ciljevi su podići ostvareni nivo umjetničkih vrijednosti za ljestvicu više i svakako pobuditi interes naše cijenjene publike svih generacija. Publika je neodvojiv dio teatra i sretna sam što vidim da publika sada doživljava Narodno pozorište kao mjesto susreta i radosti. Publika nam je pružila mnogo podrške i to nas obavezuje", rekla je Hašimbegović.

Uspjeh i osvježenje repertoara koji vidno unapređuje njihovu ponudu vidljiv je i kroz saradnje sa drugim pozorištima iz regije u vidu razmjene predstava, saradnji sa ambasadama, koprodukcije i slično. Osim toga, tradicionalno su domaćin većine festivala koji se održavaju u glavnom gradu BiH čime dodatno obogaćuju programski sadržaj.

Dodatna finansijska pomoć

Osim troškova za realizaciju premijernog i tekućeg repertoara Narodno pozorište iziskuje ogromne troškove održavanja objekta zgrade Narodnog pozorišta, kao i objekta radionica koji se nalazi na drugoj lokaciji. Brojne troškove uspijevaju pokriti zahvaljujući podršci sponzora, a Hašimbegović naglašava da je prisutna realna podrška resornog ministarstva.

"Mi ćemo se boriti da u uslovima kojima radimo napravimo najbolje moguće rezultate. Svjesni smo da za veće planove moramo razmišljati i djelovati u pravcu iznalaženja dodatne finansijske pomoći i u tom pravcu podrška ministarstva nije izostala. Narodno pozorište se na tržištu predstavilo kao pouzdan partner naših sponzora, koji su prepoznali svoju društvenu odgovornost ulaganjem u razvoj kulture i promociju pozorišne umjetnosti", rekla je Hašimbegović.

Pronalaženje sredstava iz svih mogućih izvora svakodnevnica je Sarajevskog ratnog teatra (SARTR) i Kamernog teatra 55. Iako nikada ne dobiju budžet koji traže i koji im je potreban, direktor Kamernog teatra 55 Emir Hadžihafizbegović ističe da aktuelni kantonalni ministar nauke, kulture i sporta Mirvad Kurić uvijek nađe način da pomogne rad svih teatara.

Podrška Kamernog teatra 55 mladim umjetnicima

Hadžihafizbegović i u ovoj sezoni najavljuje kvalitetne predstave iz cijele regije kao i nastavak rada s mladim rediteljima, glumcima, dramaturzima i scenaristima te diplomcima Akademije scenskih umjetnosti.

"Taj koncept rada pokazao se veoma uspješnim i nadam se da ćemo nastaviti sjajnu saradnju koju imamo s Akademijom scenskih umjetnosti jer mislim da ima još predstava koje bi mogle postati dio repertoara Kamernog teatra. Također planiramo dosta gostujućih predstava, kao i izlazak naših predstava van BiH", rekao je.

Festival "Dani Jurislava Korenića" će ove godine biti održan od 14. do 21. decembra, a Hadžihafizbegović se nada da će ovaj festival u narednoj godini biti budžetska stavka.

"Želio bih da taj festival na neki način institucionalno zaživi, jer su njegova sudbina i kontinuitet neizvjesni. Mislim da je Jurislav Korenić, koji je postament teatarskog života u BiH, to zaslužio", rekao je.

Dodaje i da je sa ostalim sarajevskim teatrima pokrenuo inicijativu da se parking ispred Pozorišta mladih izmjesti te da na tom mjestu bude Trg Jurislava Korenića.

"Parkiranje auta na metar od ulaza u pozorište je urbicid. Djeca koja dolaze na predstave ne mogu fino ući u pozorište, a mjesto na kojem je parking je u vlasništvu pozorišta", rekao je.

Socijalno angažirana umjetnost

Repertoar SARTR-a je savremen, angažiran, politički i socijalno osviješten, a direktor ove institucije Aleš Kurt naglašava da publika to prepoznaje.

"U oktobru izlazimo sa novom premijerom. Riječ je o predstavi koja se bavi egzodusom mladih iz BiH i njihovim razlozima za to. Nakon toga slijedi izvrstan tekst mlade spisateljice Olge Dimitrijević 'Narodna drama'. U ovoj sezoni u fokusu našeg rada je sloboda i različiti načini da budete uskraćeni za nju. Nakon toga radimo koprodukciju 'Anarhija u Bavarskoj' u režiji gosta iz Njemačke. I ovdje se radi o društveno angažiranom komadu", rekao je Kurt.