Umjetnička galerija BiH
0

Samostalna izložba fotografija Milomira Kovačevića Strašnog

FENA
Izložba fotografija Milomira Kovačevića Strašnog bit će otvorena 16. septembra u Umjetničkoj galeriji Bosne i Hercegovine.

Izložba će biti otvorena u 20.00 sati, saopćeno je iz Umjetničke galerije BiH.

Riječ je o projektu koji nakon dvadeset godina pred publiku vraća sliku i dočarava atmosferu neposredno prije prvih slobodnih demokratskih izbora u Sarajevu 1990. godine.

Kroz medij dokumentarne, ali i umjetničke fotografije ispričana je priča o jednom vremenu koje je, sasvim sigurno, predstavljalo prekretnicu u životima svih nas, čega ćemo svjesni postati tek naknadno.

Na izravan, ali nenametljiv način nudi se pregled naše skorije prošlosti.

Djela u sebi sadrže vješto ukomponiran spoj umjetničke naracije, faktografske surovosti i autorove osviješćenosti o važnosti trenutka i djelovanja.

Izložba imponzantnog opsega, bit će prezentirana uoči predstojećih Općih izbora. Time ona izravno doprinosi podizanju svijesti biračkog tijela.

"Želja mi je da ovom izložbom prikažem to vrijeme promjena i da ga stavim u određeni kontekst društvenih promjena, što već sada predstavlja istoriju Sarajeva i BiH. Isto tako želja mi je da probudimo pažnju građana na važnost i njihovu obavezu da glasaju i da rješavaju svoju sudbinu parlamentarnim putem preko državnih institucija i drugih nevladinih organizacija", istaknuo je povodom izložbe Milomir Kovačević.

Milomir Kovačević je rođen 1961. godine. Fotografijom se počinje baviti sa 17 godina u Univerzitetskom foto kino klubu "Cedus", a članom ULUPUBiH-a postaje 1989. godine. Od početka njegov opus posvećen je životu na ulicama, kao i kulturnim događanjima u Sarajevu.

Devedesetih postaje jedan od najzapaženijih fotohroničara grada. Angažman fotoreportera u različitim revijama nije doprinio da njegov rad poprimi senzacionalistički karakter niti bi njegove fotke imale kratak rok trajanja. Naprotiv, njegov rad pokazuje interes za najrazličitije teme tadašnjeg društva. Od onih svakodnevnih, često neprimjetnih u kolotečini svakodnevnice, do onih koje otvaraju neke od, za to doba, tabu-tema.

Serije fotografija s temama iz Međugorja, zatvora, buvljaka, rock koncerata, navijača, grafita, pioniri, Titove fotke po izlozima za posljednji Dan Republike..., samo su neke po kojima je Kovačević postao poznat.

Početkom devedesetih Kovačević svjedoči dubokim društvenim promjenama u zemlji - odumiranju jednog sistema, epohe komunizma i stvaranju novog. U tom periodu nastaju serije posvećene prvim demokratskim izborima, stranačkim mitinzima, stvaranju novih partija, nove vlasti, mirovnim manifestacijama.

Paralelno bilježi i svakodnevni kulturni, politički i sportski život grada. Početkom ‘92, on prati izbliza sve ono po čemu će Sarajevo tragično biti poznato u cijelom svijetu. Iz dana u dan svjedoči sa svojim aparatom život opkoljenog grada iznutra. Svoju ličnu tragediju i tragediju građana Sarajeva dosljedno bilježi i o tome svjedoče njegove fotografije.

One se drastično razlikuju od fotografija stranih kolega. Dok su oni vrebali da na što bizarniji način uhvate smrt, on je bilježio život i otpor tom teškom vremenu.U tom haosu pokušavao je da stvori, makar na fotografijama, nešto skladno i vizuelno čisto. Svojim djelom nastoji pružiti otpor i suprotstaviti se totalnoj destrukciji grada.

Godine 1995. godine odlazi u Pariz gdje dočekuje kraj rata u BiH. Izlaže po cijeloj Francuskoj te u International Center of Photography u New Yorku.

Za svoj rad dobitnik je mnogih priznanja, a posljednje je od predsjednika Francuske gdje je proglašen Vitezom sa zaslugama za svoj fotografski rad i angažman. Danas živi i radi u Parizu.