{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Reditelj Ozren Prohić pred premijeru "Feničanki": Živimo u vremenu velikih poteza i zlih riječi

6.6.2018. u 21:56
22
22
Reditelj Ozren Prohić pred premijeru "Feničanki": Živimo u vremenu velikih poteza i zlih riječi
22
Reditelj Ozren Prohić na scenu Narodnog pozorišta Sarajevo postavlja predstavu "Feničanke" koja će premijerno biti odigrana 8. juna. Riječ je o Euripidovom bezvremenskom klasiku koji je prevela i dramaturški obradila Lada Kaštelan, a koji se bavi temama koje su aktuelne i u današnjoj Evropi. .
"Sve je, poput današnjeg svijeta, jedna velika čekaonica. Svi čekamo da se nešto dogodi, da bude bolje, da se riješe neke situacije i da se prestane pričati o prošlosti i mitovima. To je možda i glavni motiv 'Feničanki' koje se ni krive ni dužne nađu usred jednog historijskog haosa. One slučajno bivaju zatočene i samo čekaju da se to završi i da krenu negdje dalje. Međutim, takvi događaji i historija nas uvijek drže na istom mjestu", rekao je Prohić za Klix.ba.

Kaže nam kako je dramaturškom obradom pojačana Euripidova genijalnost te kako jakom teatralizacijom nastoje prikazati motiv osvete bratoubilačkog rata, ali i trajanja, čekanja, nedogađanja i jednostavnog prepričavanja događaja.

"Imamo motiv prošlosti koji nas opterećuje i zbog kojeg se u sadašnjosti događaju krvave stvari. Kroz likove Feničanki imamo tu žensku vizuru koja stvari pokušava riješiti na plemenit način, mada su svi svjesni da su stvari unaprijed određene i gotove. Nekako vjerujemo da određene interpretacije postaju historijska istina ako se dovoljno puta prepričaju, a ne vidimo činjenično stanje", rekao je.

U adaptaciji Lade Kaštelan naglašena je feministička linija komada. Žene su u centru dešavanja i mnogo su zastupljenije nego u Euripidovom djelu.

"Kroz te likove koji dolaze slučajno prelamaju se svi veliki historijski događaji. To je jedna vrsta ironije sudbine, jer u velikim historijskim i političkim previranjima uvijek nastrada mali čovjek", rekao je.

Ističe da je, na neki način, teatar neprestano bavljenje mitom i njegovo aktueliziranje.

"Mi ponovo živimo u antičkim i drastičnim vremenima, vremenu velikih poteza i zlih riječi i to je upravo ono čime se Euripid bavi. Meni se čini da je za svako vrijeme ponovo aktuelna neka druga antička tragedija, a sada smo došli do toga da rukopis našeg vremena i konteksta ima jedna visokosofisticirana i pomalo perverzna Euripidova tragedija", pojasnio je.

Prohić je, u proteklih dvadeset godina, dosta radio u Narodnom pozorištu Sarajevo. Za glumačku podjelu koju čine Sanela Pepljak, Amra Kapidžić, Mona Muratović, Mediha Musliović, Aldin Omerović, Vedran Đekić, Ermin Sijamija, Emina Muftić, Nerman Mahmutović, Anja Drljević i Slaven Vidak ima samo riječi hvale.

"Uvijek se to hvali pred premijeru, ali ovo je zaista dosta zahtjevna predstava. Naša saradnja je lijepa, kreativna i nadopunjujuća. Mučimo se i nastojimo doći do maksimuma u svim segmentima teatarskog čina", rekao je.

Nakon ove predstave Prohić će u Hrvatskom narodnom kazalištu u Varaždinu postaviti predstavu "Filoktet", antičku tragediju koja je također aktuelna danas.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Anketa
Da li ste zadovoljni kvalitetom kulturnih manifestacija u BiH?
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: