Kultura
859

Promocija knjige "Sevdah" Damira Imamovića: Djelo posvećeno budućnosti sevdaha

Piše: El. B.
Večeras je u punoj sali sarajevskog Art kino Kriteriona predstavljena knjiga "Sevdah" Damira Imamovića.

Promociju je otvorio Sanel Marić Mara koji je izveo pjesmu "Sarajevo" sa Damirovog posljednjeg albuma.

"Kada čovjek želi završiti određeno poglavlje svog života obično kaže: 'Napisat ću knjigu'. Damir je to uradio, a ja želim da mu ova knjiga otvori nova poglavlja i vidike kako bi nas njegov sevdah opet odveo na neka ljepša mjesta", rekao je Mara dodajući da niko nije mogao bolje sažeti sevdah i predstaviti ga u pisanoj formi da bude prihvatljiv svima koji znaju čitati.

Knjigu urednički potpisuju Muamer Spahić i Selvedin Avdić koji je ujedno i predstavio knjigu objašnjavajući da je Damir Imamović na počecima svog interesovanja za sevdah tražio ključnu knjigu koja će mu dati odgovore na sva pitanja, a na kraju ju je napisao.

"Rukopis koji sam dobio bio je fascinatan. Znate i sami, u današnjoj BiH čini nam se da svi sve znaju. Mislim da je to rezultat činjenice što ovdje vrijeme već decenijama stoji. Šta god da se dogodi ili uradi živimo u poslijeratnom vremenu, tranzicija još uvijek traje, privatizacija nije okončana, obnova bilo koje vrste nije ni počela. Sve je isto, samo se elite bogate. U tom, za nas privdnom vakumu neprestano se ponavljaju iste fraze i floskule. Damirov rukopis bio je nešto sasvim drugo i odmah se vidjelo da se radi o dugogodišnjem ozbiljnom radu. Sve što sam ja morao uraditi jeste da taj rukopis prilagodim formatu edicije u kojem je knjiga objavljena", rekao je Avdić.

Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba
Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba

Etnomuzikologinja Maja Baralić-Materne ispričala je kako je knjigu pročitala u jednom dahu.

"To je jedna stručna knjigu koju sam pročitala kao da je naučna beletristika i to je kompliment Damiru koji je htio da se bavi jako ozbiljnim stvarima i predoči nešto što nismo znali. Čak su i nama koji se bavimo time neke stvari promakle, jer je Damir obratio veliku pažnju na dokumentarnu građu, a mi smo propustili dosta toga i dosta toga nam je stradalo", rekla je Baralić-Materne.

Istakla je da je ova knjiga temeljna za nekoga ko želi naučiti nešto o sevdahu.

"Problem je što je nama u BiH inače malo toga dostupno. Imate knjigu Vlade Miloševića napisanu 1964. godine i stručne radove objavljene u stručnim publikacijama, časopisima, na kongresima itd. ali ovdje je teško doći do te literature, a kada ne možete doći do toga onda je to kao da to nemate", rekla je Baralić-Materne.

O Damirovoj knjizi govorio je i Chris Eckman koji večeras nije imao ulogu Imamovićevog producenta, već je bio tu kao osoba zainteresirana za sevdah i njegovu promociju širom svijeta.

Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba
Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba

"Pjesma je ono što nas privuče prema nekom muzičaru, posebno ako se bavi narativnom muzikom. Mislim da su jezik i stihovi pjesme suštinski, ali ipak muzika utječe na nas i na druge načine. I Damir u svojoj knjizi postavlja pitanje o mogućnosti poznavanja sevdaha bez poznavanja jezika, a mislim da je komunikacija u osnovama slična svuda na svijetu i bitno je što se u muzici, bez obzira na jezik, osjeti ta emocija ", rekao je Eckman.

Damir Imamović, koji je priznao da mu je ova knjiga bila terapija, je rekao da je ova knjiga posvećena budućnosti sevdaha.

"Ja čak nisam siguran da ću imati istu publiku za knjigu i CD. Muzika, ploča, CD su jedan umjetnički izražaj i ja sam se tu zezao, rizikovao, provocirao, mijenjao neke aranžmane, pisao nove tekstove, muziku itd. Međutim, knjiga je nešto što može čitati i smatrati važnim neko ko ne voli mene ili moju muziku", bio je iskren Imamović.

Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba
Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba

Damir Imamović je bosankohercegovački interpretator sevdalinke i umjetnik. Njegova knjiga "Sevdah" prva je knjiga o sevdahu koja na jednom mjestu sažima muzičke, poetske, kulturno-historijske i popularne tendencije u razvoju tog muzičkog žanra kroz tri stoljeća njegove dokumentirane prošlosti. To je i prva knjiga o sevdahu napisana rukom uglednog izvođača i autora sevdalinki. Ona pokazuje koliko su Imamovićeve intervencije u sevdahu bazirane na dubinskom poznavanju historije i estetike te umjetnosti.