Dokument o jednoj epohi
53

Predstavljena knjiga "Miris filmske trake“ autora Mustafe Mustafića

Klix.ba
U sarajevskom kinu Meeting Point sinoć je u organizaciji Izdavačke kuće Buybook predstavljena knjiga "Miris filmske trake“ autora Mustafe Mustafića. Uz prisustvo brojnih kolega, filmskih i televizijskih autora i autorica, Mustafić je s puno humora govorio o detaljima iz profesionalnog života od kojih je i satkan "Miris filmske trake“.

Razgovoru je prethodila petnaestominutna projekcija inserata iz bogate Mustafićeve filmografije u kojoj su se smjenjivali kadrovi filmova na kojima je bio direktor fotografije ili filmski snimatelj, od predratnih crno-bijelih iz vremena filma "Sutjeska", preko jedne od najvećih jugoslovenskih serija "Aleksa Šantić“ do posljednjih jugoslovenskih filmova kao što su "Bulevar revolucije“ Vladimira Blaževskog i "Magareće godine“ Nenada Dizdarevića.

Projekcija je uključivala i inserte iz filma "Remake“, filma Dine Mustafića, za koji Mustafić piše da mu je ujedno i najteži u karijeri jer se iz odnosa otac-sin trebalo preći u drugi, profesionalni odnos, uz sve strahove koje nosi očinska briga za uspjeh djetetovog filma.

Završni kadar bio je iz Mustafićevog autorskog dokumentarca "Saraj'vo“ koji je, kao i knjiga "Miris filmske trake“ potvrda o nesvakidašnjoj posvećenosti i entuzijazmu Mustafe Mustafića koji i nakon formalno okončanog radnog staža i dalje neumorno stvara.

Principijelnost, strast, odgovornost, nespremnost na kompromise ključne su riječi koje su obilježile Mustafićevu karijeru o čemu se i govorilo na sinoćnoj promociji, uz prisjećanje na anegdote sa snimanja filmom sa Orsonom Velsom ali i drugim autorima i autoricama koji su ga pratili na profesionalnom putu.

Razlika između nekadašnjih i današnjih uslova u kojima se filmovi stvaraju bila je takođe jedna od tema razgovora te je Mustafa Mustafić naglasio da je danas reditelj često u poziciji trgovačkog putnika i da do trenutka početka snimanja potroši svu energiju na mučno pronalaženje sredstava.

"Miris filmske trake“ uz predratno blagostanje te postratni oporavak bh. kinematografije dotiče i period opsade Sarajeva, autorova snimateljska iskustva pod opsadom ali i neka druga, poput angažmana na rasvjeti tokom predstave "Čekajući Godoa“ u režiji Susan Sontag.

Na promociji je naglašeno da je "Miris filmske trake“ osim autorske reminiscencije na profesionalna iskustva ujedno i dokument o jednoj epohi i zapis o brojnim filmskim profesionalcima koji bi, bez Mustafićevog sjećanja, bili nezabilježeni a dali su mnogo našoj kinematografiji.

Osim ljubiteljima filma i onima koji se filmom profesionalno bave, ova knjiga je dragocjena i za ljude iz drugih profesija, u prvom redu da bi spoznali koliko je mogućnost da se radi posao koji se voli jedna od osnovnih pretpostavki za lično zadovoljstvo.