Kultura
0

Pokrenuta kampanju “Bolje planiranje – bolji budžet – bolje škole”

FENA
Kako bi se poboljšala raspodjela financijskih sredstava namijenjenih sektoru obrazovanja, Misija OSCE-a u BiH pokrenula je kampanju “Bolje planiranje – bolji budžet – bolje škole”.

Direktor Odjela za obrazovanje Misije OSCE-a Claude Kieffer i savjetnica za finansije i upravljanje Odjela za obrazovanje Slađana Čurak predstavili su danas u Sarajevu ciljeve kampanje te rezultate istraživanja provedenog prošle godine.

Prema svim standardima, izdvojeno je dovoljno novca za obrazovanje na svim nivoima, ali su planiranje i raspodjela novca, neracionalni.

OSCE pokreće kampanju “Bolje planiranje – bolji budžet – bolje škole” čiji je cilj da istakne činjenicu da prema svim uobičajenim standardima postoji dovoljno javnih iznosa koji se troše na obrazovanje na svim nivoima, ali njihovo planiranje i raspodjela je neracionalna i nepraktična, kazao je Kieffer.

To može biti rezultat činjenice da samo nekih pet posto od svih iznosa namijenjenih obrazovanju se koristi za kapitalne investiticije, što u ovom momentu još zavisi od dostupnosti kontribucija različitih, uglavnom, međunarodnih i nekih domaćih donatora, kazao je Kieffer dodavši kako je reforma obrazovanja stalni proces.

Cilj istraživanja javnog mišljenja provedenog u novembru prošle godine bio je vidjeti opće mišljenje i stavove o reformi obrazovanja u BiH. Ova anketa je bila jedna od vodiča za javnu kampanju o finansiranju obrazovanja, kazala je Čurak.

Istraživanje je pokazalo da je samo jedna trećina ispitanika zadovoljna obrazovanjem u BiH i to se odnosi na sve razine obrazovanja, osnovno, srednje i visoko. Također, jedna trećina ispitanika je zadovoljna opremljenošću škola, sposobnostima nastavnika i organiziranjem nastave.

Jedna polovina ispitanika je nezadovoljna sumom novca koja se izdvaja za obrazovanje. Ispitanici su bili nezadovoljni i novcem koji se izdvaja za prijevoz njihove djece do škole i natrag. Trećina ispitanika je odgovorila da je država odgovorna za obrazovanje u BiH. To ukazuje na nepoznavanje ko snosi odgovornost u obrazovanju. Više od polovice ispitanika misli da institucije na razini BiH imaju najveći utjecaj u obrazovanju, organizacijski i finansijski.

Cilj kampanje “Bolje planiranje – bolji budžet – bolje škole” je dvostruk: informirati odgovorne i javnost o stanju i predodžbama o finansiranju i upravljanju obrazovanja u BiH i pojačati učešće građana u reformi obrazovanja, kazala je Čurak.

Ispravljanje krive predodžbe o tome kako i gdje se novac izdvojen za obrazovanje troši, omogućit će građanima da se učinkovitije uključe i na taj način pomognu procesu reforme obrazovanja i doprinesu obrazovanju sadašnjih i budućih generacija djece i mladih u BiH.

Materijal koji se koristi u kampanji prikazuje obrazovanje onako kako ga djeca vide. Fotografije prikazuju stvarne situacije u učionicama i potvrđuju nezadovoljstvo roditelja uvjetima u kojima se obrazovanje izvodi.

Čurak je govoreći o medijskim sredstvima i aktivnosti u kampanji kazala kako je u augustu na Sarajevo film festivalu već prikazan videospot, a u septembru su postavljeni bilbordi i posteri. U oktobru će u saradnji sa sva tri telekoma građanima s računima fiksne telefonije biti dostavljeni i leci. A u novembru bit će prezentirani radiojinglovi i tv spotovi.

Kampanja “Bolje planiranje – bolji budžet – bolje škole” bit će predstavljena 13. septembra u Banjoj Luci.