Kultura
0

Pašovićev "Faust" - radikalni, mladi naučnik koji bira moć

FENA
"Faust " u režiji Harisa Pašovića predstava je kojom je sinoć otvoren 46. internacionalni teatarski festival MESS.

Priča o “Faustu” stara je koliko i priča o čovjeku. Kada čovjek od Boga dobije nagradu u znanju i to znanje pretvori u moć, onaj njegov nezasiti natčovječanski poriv progovara u želji da postane svemogući i prigrabi za sebe slavu čitavog svijeta. Ako mu u postizanju svezemaljske slave može pomoći i sam đavo, on će biti spreman prodati svoju dušu da bi ostvario megalomanske ciljeve.

Haris Pašović svojim “Faustom” zasijeca u meso naše bliske budućnostii verificirajući dr. Faustusa kao pametnog, a zlog naučnika, koji kreira najmodernije bio-kompjutere spremne uništiti svoga tvoritelja.

Pitanje “Fausta”u 2032. godini je pitanje prevladavanja natčovječanskog, ničeanskog u odnosu na čovječnost, suosjećajnost i humanizam. Da li se može podvući granica u tehnološkom, genetičkom i općeznanstvenom smislu da se ne naruši evolucijski razvoj, a čovječanstvo ipak ostavi dovoljno ljudskim?

Pašović je realizirao jednu izuzetno atraktivnu, ultramodernu i futurističku predstavu koja se naslanja na dramski izvornik Christophera Marlowa, a dodatno je oplemenjen filozofijom Bertranda Russela i Emila Siorana. Taj spoj racionalističkog i nihilističkog stvarna je konstanta svakog društva i realni dualistički sukob u samom čovjeku, s Mefistofelesom ili bez njega.

Na pres-konferenciji upriličenoj povodom premijere "Fausta" predstavnicima medija obratili su se reditelj Pašović, glumac Drago Markovina i kompozitor Dino Šukalo.

Govoreći o predstavi Pašović je istakao da je riječ o jednoj radikalnoj interpretaciji ovog djela. Kako Pašović ističe izreka "prodao je dušu đavolu" potiče upravo iz Fausta, a umjetnici kao da uvijek žele opravdati taj čin, pravdajući tako i sami sebe.

Pašović kaže da on nije tražio opravdanje, jer u ovom frankenštajnskom vremenu ljudi mogu biti još gori ili još bolji.

Glumac Damir Markovina, koji je tumačio lik Fausta, kaže da je ovo jedan radikalan Faust. Običan je Faust stariji čovjek, sada se u ulozi Fausta pojavi mladi naučnik na početku karijere koji ima priliku da izabere između dobra i zla, on izabere moć. Kroz ovog i ovakvog Fausta ocrtava se kako kaže Markovina i budućnost i sadašnjost čovječanstva.