Književnim prvjencem "Godina prođe, dan nikad“, Laušević se predstavio kao izuzetno talentovan pisac i čovjek koji duboko osjeća i opaža.
Baveći se moralnom stranom svog, (i naših) bića, on zločinu i kazni daje neko svoje, dublje značenje, meru svoga bića i misli, preživljavanja u jednom od, za njega, najvećih životnih vrtloga, navodi se u saopštenju izdavačke kuće "Hipatia".
Dve godine kasnije, on nastavlja tamo gde je stao, tematski, stilski i psihološki. Poslije prepričanih 455 zatvorskih dana u Beogradu i Spužu, na stranicama ovog dnevnika jedne robije, nastavlja svoju životnu priču, bez pompe i patetike, navodi se u saopštenju i dodaje da Laušević nijednog trenutka, ni u najkraćoj rečenici, ne traži samilost od čitaoca.
Knjiga će se, u isto vreme kada i u Srbiji, naći u prodaji u Crnoj Gori i Republici Srpskoj.
Laušević je rođen na Cetinju 19. januara 1960. godine. Diplomirao je na FDU u Beogradu, u klasi profesora Minje Dedića, i vrlo brzo postao član ansambla Jugoslovenskog dramskog pozorišta.
Tokom blistave karijere, odigrao je oko 45 filmskih i TV uloga - "Progon" (1982, Predrag Golubović), "Direktan prenos"( 1982, Darko Bajić), "Savamala" (1982, Živorad-Žika Mitrović) "Sivi dom" (1984, Darko Bajić), "Zaboravljeni" (1990, Darko Bajić), "Jagode u grlu" (1985, Srđan Karanović), "Lepota poroka" (1986, Živko Nikolić), "Oficir s ružom" (1987, Dejan Šorak - Zlatna arena u Puli), "Oktoberfest" (1987, Dragan Kresoja), "Bolje od bekstva" (1993, Miroslav Lekić - Gran pri na Filmskim susretima u Nišu), "Kaži zašto me ostavi" (1993, Oleg Novković), "Nož" (1999, Miroslav Lekić).
Igrao je u brojnim pozorišnim predstavama - "Hrvatski Faust" (1981, Slobodan Unkovski), "Baal" (1988, Eduard Miler), "Kanjoš Macedonović" (1989, Vida Ognjenović - Nagrada "Grad teatar" i "Zoran Radmilović"), "Mačka na usijanom limenom krovu" ( 1990, Ljiljana Todorović ), "Sveti Sava" (1990, Vladimir Miličin - Sterijina nagrada za likove Rastka Nemanjića i Svetog Save), "Čekajući Godoa" (1991, Haris Pašović), "Pozorišne iluzije" (1991, Slobodan Unkovski ), "Staklena menažerija" (1992, Ljiljana Todorović), "Mala" (1993, Darko Bajić), javlja Tanjug.