|

Nastavljena predavanja o prostoru i identitetu u filmu 21. stoljeća

Nastavljena predavanja o prostoru i identitetu u filmu 21. stoljeća
0
F
FENA
21.1.2011. u 14:23
0
komentara
0

dijeljenja
Nastavljena predavanja o prostoru i identitetu u filmu 21. stoljeća Filozofski fakultet u Sarajevu (Foto: Sarajevo-x.com)
"Prostor i identitet u filmu 21. stoljeća" naziv je ciklusa predavanja koje je nastavljeno danas četvrtim izdanjem na Filozofskom fakultetu u Sarajevu, u organizaciji Znanstveno-istraživačkog inkubatora (ZINK) pri ovoj visokoškolskoj instituciji.
Ovaj put su o različitim aspektima filmske umjetnosti današnjice studentima, profesorima i poklonicima sedme umjetnosti govorili redovni profesor filozofije na univerzitetima u Zadru i Zagrebu Jure Zovko, te docent na Odsjeku za njemački jezik i književnost Filozofskog fakulteta u Sarajevu Vahidin Preljević.

Predstavljajući izlaganje "Teorija i kritika filma s posebnim osvrtom na film "Na putu" Jasmile Žbanić", Zovko je istaknuo da su u tom ostvarenju konfrontirane dvije životne forme - moderne i vehabizma.

On podvlači da je moderna forma u kojoj čovjek, kao pojedinac, individualno kreira i odlučuje svoju sudbinu na temelju vlastite autonomnosti, kao i vlastiti moral.

"Međutim, u filmu "Na putu" moderna je prikazana dosta maćehinski i kroz devijacije - opijanje, bančevanje, nošenje mini suknje, te slušanje muzike u diskotekama. Moderna treba biti forma koja nema alternativu, u kojoj se pojedinac sam suočava s društvenim problemima i na temelju kritike izrađuje vlastiti i društveni profil", kazao je on.

Zovko smatra da će objektivni posmatrač u takvom predstavljanju izraziti bojazan prema moderni. Podvukao je da suprotno tome pokret vehabizma ne dopušta toleranciju u odnosu na druge religije te da je dominantan samo u jednoj državi - Saudijskoj Arabiji.

"Autorica je nesporno iznimno talentirana i u filmu je ukazala na niz problema, prethodno se dobro informirajući o vehabijskom pokretu, ali ipak postoje ovi nedostaci. Smatram također da je vehabizam pokret koji se ne može etablirati u BiH", zaključio je on.

Vahidin Preljević je, prezentirajući rezultate istraživanja o tijelu i prostoru u filmu i medijskoj kulturi, akcent stavio na promjenu paradigme u prikazu stvarnosti i tjelesnosti u filmu 21. stoljeća.

"Mogu primijetiti postupno nestajanje realnosti i realnog glumca iz filmskog jezika, za šta je najbolji primjer "Avatar". To je suprotno od onoga što je film na početku htio biti - carstvo vidljivog. On postaje mašina za proizvodnju stvarnosti, gdje je sintagma o tvornici snova dostigla vrhunac", ističe Preljević.

On je također ukazao i na težnju filma da proizvodi hiperrealnost.

Četvrti krug predavanja bit će nastavljen sutra izlaganjima profesora na Institutu za teatrologiju, filmologiju i mediologiju na Univerzitetu u Beču Klemensa Grubera te najznačajnijeg filmskog kritičara na njemačkom govornom području Georga Seeßlena.
Prijavi grešku


Komentari (0)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...

Trenutno nema komentara na ovaj članak.