Počelo 26. izdanje
19

Modul memorije u Sarajevu otvoren izložbom fotografija Paula Lowea "Ožiljci"

A. B.
Paul Lowe je fotografisao Sarajevo za vrijeme njegove opsade (Foto: D. S./Klix.ba)
Paul Lowe je fotografisao Sarajevo za vrijeme njegove opsade (Foto: D. S./Klix.ba)
Ovogodišnje 26. izdanje kulturološkog programa Modul Memorije Internacionalnog teatarskog festivala MESS, čija je misija očuvanje kulture sjećanja, otvoreno je večeras ispred Historijskog muzeja BiH fotografskom izložbom "Ožiljci" autora Paula Lowea.

Bh. fotograf Zijah Gafić je tom prilikom istakao da ga izuzetno raduje prilika da kaže nekoliko riječi o Loweu koji je inače njegov prijatelj.

"Oni koji se sjećaju, znaju da je Paul Lowe došao u Sarajevo za vrijeme opsade, a sada smo opet u nekoj vrsti opsade tako da su zanimljive okolnosti. Ova izložba je trebala biti održana prošle godine, ali situacija to nije dozvolila. Za novinara i fotografa kažu da imaju jednu svoju priču, a kod Paula je to transcederiralo u nešto sasvim drugo, a to je da je Sarajevo postalo njegov život. Kada je jednom u njega došao više nikada nije ni otišao. Nema mnogo fotografa koji tako zaokruže svoju karijeru", kazao je Gafić.

Na otvaranju ovogodišnjeg izdanja Modula Memorije direktor Festivala MESS i umjetnički direktor Modula Memorije Nihad Kreševljaković kazao je da nikada nije vidio izložbu sa tolikim brojem fotografija. Kako je kazao, tako je malo ljudi na njima, a istovremeno se osjeća prisustvo čovjeka u svemu tome.

"To prisustvo čovjeka je u oba njegova oblika - u obliku zla i čovjeka koji je sklon destrukciji te u onom obliku kojeg vidimo u pokušaju da se na tu destrukciju odgovori dizajniranjem barikade s automobilima. U ovoj izložbi mi je fascinantno da je kroz tu neku priču o nečemu strašnom Lowe uspio izvući i ljepotu i smisao onoga što bi mi kao ljudi trebali biti i tada, ali i u ovoj situaciji u kojoj se trenutno nalazimo", naveo je Kreševljaković.

Kreševljaković je prisutnima predstavio program za vrijeme kojeg će biti održane online platforme od 6. aprila do 9. maja.

"Tu je, između ostalog, premijera katalonskog filma 'Kao da je neko u šumi'. Riječ je o dokumentarcu s fokusom na djecu rođenu nakon ratnih silovanja. Ono što neće biti online je izložba 'The Roses are Red' autorice Amine Avdić, koja bi trebala biti otvorena u zgradi Crvenog križa, s tim da će biti limitiran broj posjetilaca", rekao je Kreševljeković.

Istakao je da je Paul Lowe vrhunski fotograf, esteta i čovjek koji je osvajao prestižne nagrade za fotografiju. Dodao je da je neizmjerna čast dodijeliti mu Nagradu za doprinos očuvanju kulture sjećanja.

"Paul Lowe važi za čovjeka koji bi trebao dobiti svoju ulicu u Sarajevu, ali za to ćemo čekati bolja vremena. Međutim, veoma je važno da se na takve načine ljudima zahvalimo", kazao je Kreševljaković, nakon čega je uručio nagradu fotografu Loweu.

Lowe se također obratio prisutnima istakavši da je velika čast dobiti ovakvo priznanje za svoj rad.

"Hvala svima, posebno onima koji su radili na realizaciji ove ideje i projekta Modul memorije. Ovo je za mene veliki uspjeh što sam fotografije u velikom formatu koje sam slikao u ratu predstavio 25 godina kasnije. Ovo je bio veliki san za mene. Sarajevo je za mene posebna priča i uvijek volim reći da je to moj drugi dom", ispričao je Lowe.

Jedna od tema Loweove izložbe bio je utjecaj agresije na arhitektonski materijal Sarajeva i na to koliko je teško oružje oštetilo zgrade i ostavilo nasilne tragove na ulicama i zidovima.

Poručio je da se historija rata u BiH nikada ne smije zaboraviti te da se iz tog životnog perioda trebaju izvlačiti pouke.