|

Mirsad Tuka: Glumac treba preuzeti štafetu i jednog dana je predati

Mirsad Tuka: Glumac treba preuzeti štafetu i jednog dana je predati
12
E. Sk.
28.10.2019. u 22:54
15
komentara
12

dijeljenja
Mirsad Tuka: Glumac treba preuzeti štafetu i jednog dana je predati
Cijenjeni bh. glumac Mirsad Tuka posljednjih nekoliko godina povukao iz medija i intervjue ne daje tako često, a naročito ne u toku priprema za novu predstavu. No, ovaj put popularni glumac učinio je iznimku i za Klix.ba govorio uoči premijere predstave "Prah".
Spomenuta predstava bit će 31. oktobra izvedena na Teatarskoj sceni Jelićeva Centra za kulturu u Sarajevu.

Predstava "Prah" novi je projekt Altteatara u koprodukciji s Centrom za kulturu. Riječ je o drami mađarskog autora Györgya Spiróa koju režira Miralem Zupčević, a u glavnim ulogama uz Tuku se pojavljuje i sjajna bh. glumica Gordana Boban.

Osim predstave, s Tukom smo se u razgovoru dotakli raznih tema. Komentirao je stanje u kulturi danas, govorio o iskustvu snimanja sa čuvenim Fazlinovićima te nam otkrio zašto je Mustafa Nadarević imao značajnu ulogu u njegovoj karijeri.

Mirsad Tuka i Gordana Boban u predstavi Mirsad Tuka i Gordana Boban u predstavi "Prah"


No, krenuli smo od aktuelne predstave "Prah" do čije premijere odbrojavamo dane.

"Iskustvo rada na ovoj predstavi je bilo posebno i korisno, pogotovo jer sam radio s dvoje ljudi koji su istinski predstavnici esnafa. Duo dramu nije jednostavno raditi, jer ste sve vrijeme unutra i koncentrisani ste na partnera. Ono što je bilo važno za proces, s obzirom na to da smo dugogodišnji partneri na sceni Kamernog teatra 55, jeste da sam s Gordanom imao iskren i kritičan odnos tokom rada. Miralem je izuzetno zahtjevan, prvo prema sebi, a onda prema nama, tako da nije dozvoljavao da se provučemo s nekim lakšim rješenjima. Moram spomenuti zaista divne ljude u CKM-u koji su nas srdačno prihvatili i sve vrijeme bili uz nas, kao i producente Armina Omerovića i Slavena Vidaka koji su vjerovali u ovaj projekt i omogućili nam uslove da napravimo predstavu koja će, nadam se, imati dug život", kazao je Tuka.

Drama "Prah", nastavlja, govori o običnom čovjeku, često uvrijeđenom i poniženom.

"Bračni par sa dvoje djece živi u trošnoj kući jedva sastavljajući kraj s krajem, kao i većina ljudi koji su u kreditima i dugovima. Muž krišom igra loto, dobija glavnu premiju, dolazi kući i saopći to ženi. To pokreće lavinu emocija između njih, od euforije, sumnje, očaja, sreće, paranoje, mašte...", otkriva popularni glumac.



Vrlo rijetko se, kaže nam, poistovjećuje s likovima koje igra.

"Da se poistovjećujem s likovima koje igram, gdje bih završio nakon sto i nešto uloga. Volim da stvaram likove na osnovu informacija koje nudi dramski tekst, situacije u kojima se nalaze i mašte, ponekad im dodajući fizička prilagođenja i transformaciju u izgledu. Uvijek mi je bilo zanimljivo i trudio sam se da igram različite likove", priznaje Tuka.

Na vrlo simpatičan način opisao nam je naš sagovornik stanje u kulturi danas. Kultura je, smatra Tuka, samo dio društvenih tokova te je stanje kao i drugim segmentima društva.

"Kazano rječnikom meteorologa, oblačno sa sunčanim intervalima. Mislim da nam fali malo više strategije. Kad god sam igrao na sceni Narodnog pozorišta, Kamernog teatra ili nekoj drugoj, sjetio sam se i pomislio na glumce koji su prije mene igrali na toj sceni. Isto tako, sada već pomišljam na sve one koji će igrati poslije mene. Znači da glumac treba preuzeti štafetu i jednog dana je predati. Moramo malo više njegovati kadar. Pozorište i film imaju specifična zanimanja koja ne možete naučiti nigdje drugo. Naprimjer, krojač u pozorištu mora da šije kostime raznih epoha, šminker mora da šminka glumca za različite uloge, zato bi trebalo uvijek uz tog majstora dovesti mlađe kojima će on prenijeti svoje znanje. Kada on ode u penziju da ima ko da ga naslijedi i produži majstorstvo tog zanata", iskren je Tuka.

Na pitanje imaju li mladi glumci perspektivu u našoj zemlji i cijenimo li dovoljno talent, Tuka ističe da je potrebno biti oprezan i odgovoran u obraćanju mladima.

"Talent je samo putokaz da kreneš tim putem, sigurno ga treba njegovati, paziti, bodriti, ali isto tako potrebno je mnogo rada. Mnoge prepreke i teškoće na tom putu treba savladati, ali važno je vjerovati u sebe i u to što radite", smatra bh. glumac.

Senad Bašić i Mirsad Tuka u seriji LZN Senad Bašić i Mirsad Tuka u seriji LZN


Mada je igrao samo jednu epizodu u kultnoj seriji "Lud, zbunjen, normalan", ovo iskustvo i uloga inspektora Murge za njega su bili značajni.

"Nisam mnogo vremena provodio na setu LZN, ali kad god sam dolazio na snimanje nailazio sam na zabavnu i pozitivnu atmosferu, ali s druge strane i radnu, kreativnu. Radovao sam se susretu s ekipom, a posebno s Mustafom Nadarevićem s kojim sam na neki način i započeo filmsku karijeru 'Praznikom u Sarajevu'. Bio sam student i prvi put sam stao pred kamere, tako da mi je mnogo značila njegova pomoć kao iskusnog glumca, koju mi je nesebično davao", prisjetio se Tuka.

U svojoj dugogodišnjoj karijeri Tuka je imao priliku raditi dosta zahtjevnih uloga, no ipak, veliki izazov za njega je bila uloga Sabahudina Dine Zolja u predstavi "Sjećaš li se Doli Bel".

"Uloga Sabahudina Dine Zolja nije postojala u romanu, nego smo je po ideji Kokana Mladenovića stvarali u procesu rada reditelj i ja. To je bila izuzetno iscrpljujuća uloga, jer igram starijeg Dinu koji se nakon dužeg odsustva vraća u svoj grad da bi se na neki način pročistio kroz sjećanja na koja ga asocira kutija u kojoj se nalaze predmeti porodice, prijatelja, prve ljubavi... Kroz sjećanja koja se odigravaju ponovo pred njim, doživljava lepezu emocija. U neka sjećanja se uključuje, neka pokušava popraviti... Bio je veliki izazov pravdati postojanje tog lika koji je sve vrijeme na sceni", priznaje Tuka.
Prijavi grešku


Komentari (15)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...