Kultura
0

"Mačak u čizmama" vodeći prema glasovima publike

FENA
Foto: MESS.ba
Foto: MESS.ba
Dječija predstava "Mačak u čizmama", koju je prema tekstu Šarla Peroa adaptirao i režirao Drago Buka u izvedbi ansambla Pozorišta mladih Sarajevo, prema dosadašnjim je glasovima publike vodeća u okviru Dječijeg programa 49. internacionalnog teatarskog festivala MESS.

Predstava, koja je premijerno izvedena 9. oktobra pred početak MESS-a, trenutno vodi s prosječnom ocjenom publike od 9,49.

Tom je činjenicom obradovan i Drago Buka, naglasivši na današnjoj konferenciji za medije u Sarajevu da takvo mišljenje publike o predstavi laska te da se pri tome treba imati u vidu činjenica da je predstava napravljena u godini kada je budžet institucijama kulture smanjen za oko tri miliona KM.

Predstava, kazao je, donosi priču kojom se djeci pokazuje šta se sve zbog ljubavi može uraditi.

"Tu je taj moj vječni stav da je ljubav početak i kraj svega i tu poruku djeci pokušavam već godinama prenijeti. To je ujedno i moj glavni motiv za rad na predstavama", istaknuo je Buka.

Poseban je akcent stavio na lutke, od kojih je u ovom komadu napravljeno "pravo malo čudo".

"Lutka je samo komad drveta i krpe sve dok je glumac ne dotakne i udahne joj dušu. Ovi su glumci to odlično uradili", zaključio je.

Jedan od glumaca Adnan Goro rad na lutkarskoj predstavi nazvao je prelijepim, naglasivši posebno emotivnim kontakt s djecom s kojom je komunikacija direktna i otvorena, bez skrivanja i neiskrenosti.

"Bez sjenke - rad u toku 2006.-2010." naziv je istraživačkog projekta kojim su se sinoć festivalskoj publici u Bošnjačkom institutu predstavili članovi Istraživačkog centra za teatar i kulturu preformansa Lalish Theater Labor iz Austrije.

Režiju i izvedbu nose Shamal Amin i Nigar Hasib, koja je ujedno i umjetnička direktorica teatra.

Amin je potcrtao da u tom teatru najveću pažnju žele pokloniti glasovnim i tjelesnim sposobnostima čovjeka, naglašavajući da je za njih glas sve - on predstavlja čovjeka i život ljudskih tonova, koji imaju vlastitu historiju i memoriju te naglasio da se u teatru koriste umjetničkim, a ne standardnim jezikom.