KŠC Sv. Franjo
1.4k

Kućice za knjige u Tuzli: Posudi, pročitaj, podijeli ili pokloni

Klix.ba
U povodu Međunarodnog dana knjige Katolički školski centar Sv. Franjo u Tuzli organizovao je zanimljive aktivnosti kojima su pokušali podignuti svijest o kulturi čitanja.

Završni događaj bila je prezentacija projekta Little Free Library na kojem je mjesecima radio vrijedni tim učenika i nastavnika Centra predvođen idejnim tvorcem, učiteljicom Ivanom Pejić. Projekt je podržala i Fondacija tuzlanske zajednice.

Naime, riječ je o kućicama za knjige koje će biti postavljene u školskom dvorištu i u gradu. Njihova je namjena i primarni cilj poticanje naših sugrađana na druženje s pisanom riječju.

Učenici VIIIa zajedno s nastavnicom Marijanom Visković su zainteresirane prolaznike u centru grada upoznali s načinom korištenja mini knjižnica. Pojasnili su da će se kućice moći koristiti tako što će u njima svi koji žele, moći ostaviti, tj. darovati knjige, te iz njih posuditi one koje tamo zateknu, a učine im se zanimljive za čitanje.

Dizajn kućica potpisuje likovna sekcija Centra na čelu s profesorom Borisom Pejićem na satima umjetnosti i težili su da imaju originalan i futuristički izgled. Uz prezentaciju projekta učenici su dijelili i letke na kojima su bile ispisane simbolične poruke o značaju i bogatstvu koje se stječe čitanjem knjiga.

U sklopu projekta realizirane su još neke aktivnosti s ciljem promoviranja knjiga i čitanja kao što su Noć uz Andersena i Susret literarnih sekcija tuzlanskih škola i zajednička radionica pod vodstvom učiteljice Jagode Iličić.

Sam projekt se oslanja na ideju svjetskog pokreta Little Free Library za slobodnu razmjenu knjiga koji funkcionira po principu knjiga za knjigu – jednu uzmeš, jednu daš – a predstavlja idealni način promoviranja čitanja među ljudima.

Ovakve male knjižnice na otvorenom nastale su sa željom poticanja čitanja, ali i povećanja komunikacije i solidarnosti između pojedinaca u lokalnoj zajednici. U zemljama Svijeta su već česta pojava, a uskoro će, nadamo se, biti i u našem gradu i državi.

Sve aktivnosti su realizirane metodološkom okviru Servisnog učenja koje je uspješan model iskustvenog učenja koji KŠC njeguje u pristupu nastavi. Djeca su imala priliku kroz projektne aktivnosti učiti i širiti znanja, djelovati timski, ali i znanja stečena u školi primijeniti kroz angažman u projektu. Posebna vrijednost je jačanje povezanosti škole s lokalnom zajednicom kroz saradnju s partnerima i općenito usmjeravanje dječje pažnje na lokalnu zajednicu i osnaživanje djece u inicijativi da djeluju i u okviru svojih mogućnosti doprinose boljitku društva.