Kultura
8

Kreševljaković: SARTR uspijeva realizirati i veći broj programa od planiranih

FENA
Nihad Kreševljaković (Foto: Arhiv/Klix.ba)
Nihad Kreševljaković (Foto: Arhiv/Klix.ba)
Definitivno smo zadovoljni proteklom umjetničkom sezonom, s obzirom na to da smo već nekoliko godina najproduktivniji bh. teatar. Također uspijevamo da iz godine u godinu realiziramo i veći broj programa od planiranih - istaknuo je u razgovoru za Fenu direktor Sarajevskog ratnog teatra SARTR Nihad Kreševljaković.

Umjetničku sezonu ovaj je teatar završio sinoć premijernom izvedbom predstave "Tramvaj zvani žudnja" autora Tennessee Williamsa. Drama je nastala kao diplomski rad Dine Mušanović na predmetu Gluma Akademije scenskih umjetnosti Sarajevo, pod mentorstvom profesora Alena Muratovića.

Kreševljaković ističe da je u okviru programa Teatrski opservatorij realizirana i predstava MAMA 22. Od koprodukcija izdvojio je i predstavu "Kokoš" rediteljice Selme Spahić, za koju SARTR stavlja potpis uz Festival MESS.

"Osim toga, krajem prošle godine i početkom ove realizirali smo tri izuzetno uspješne predstave - "Prst" u režiji Sabrine Begović, "Životinjsku farmu" u režiji Dine Mustafića i "Brašno u venama" reditelja Borisa Liješevića. Predstave "Prst" i "Životinjska farma" su potpuno samostalne produkcije, dok su ostale realizirane u saradnji s MESS-om, Studijom lutkarstva i Akademijom scenskih umjetnosti", naglasio je on.

Ističe da ovo pozorište nudi izuzetno veliki broj pratećih programa, od kojih je izdvojio program "Fakat drama" započet u saradnji s Britanskim savjetom. Ocjenjuje ga posebno važnim u smislu afirmiranja teatarske umjetnosti među mladima.

Govoreći o predstavama SARTR-a koje su i dalje na tragu progovaranja o nedavnoj ratnoj prošlosti BiH ili aktuelnom političkom i socijalnom trenutku, Kreševljaković ističe da je programska orijentacija teatra bazirana na četverogodišnjem planu iz 2011. godine te da svakako namjeravaju nastaviti raditi po tom dokumentu.

"Smatramo važnim baviti se onim što tako intenzivno utječe na našu sadašnjost i naš život. Naša prošlost u našoj sadašnjosti igra veliku ulogu. Otud i naš interes za nju", ustvrdio je.

Uprkos bogatoj ponudi ovog teatra, on kao i ostale institucije kulture djeluje s minimalnim budžetom. Komentirajući očekivanja od nove kantonalne vlasti kada je riječ o poboljšanjima u oblasti kulture, direktor SARTR-a naglašava da za sada nije imao nikakav službeni susret s ministrom kulture i sporta Kantona Sarajevo Samerom Rešidatom, iako su u nekoliko navrata komunicirali.

"Postoji nekoliko stvari koje se ne tiču samog finansiranja, a koje bi značajno pomogle našem položaju te vjerujem da će ministar i Vlada imati sluha da to riješe. Znamo da je opće stanje teško, ali želim vjerovati da će nova Vlada učiniti neke iskorake kada je u pitanju položaj institucija kulture, te da će barem pokazati svijest o značaju kulture i umjetnosti za naš grad, kanton i državu. Novi premijer Elmedin Konaković jedan je od rijetkih političara koji je i prije dolaska na ovu poziciju posjećivao programe Sarajevskog ratnog teatra, pa vjerujem da mu naš dosadašnji rad nije nepoznanica za razliku od mnogih drugih", zaključio je Nihad Kreševljaković.