Snaga zajednice
637

Kino Imperijal vraća se na BIS: Mladi entuzijasti oživljavaju kultni simbol Sarajeva

Piše: Dž. Č.
Foto: H. M./Klix.ba
(Foto: H. M./Klix.ba)
Kultno sarajevsko okupljalište kino Romanija, kasnije preimenovano u kino Imperijal, utkano je u srca brojnih stanovnika glavnog grada naše zemlje. Nažalost, ovaj nekadašnji simbol Sarajeva više od deset godina dijeli tužnu sudbinu mnogih bosanskohercegovačkih kulturnih institucija - zapuštenih, u mraku i pod ključem. Spremni oživjeti mjesto u kojem se rađala ljubav prema filmskoj umjetnosti, grupa mladih entuzijasta pokrenula je historijsku priču, vraćanje kina Imperijal na BIS.

Posjetili smo kultno kino u Titovoj ulici gdje nas je zatekla radna atmosfera. Predstavnici The Brew Co., glavni pokretači ideje revitaliziranja kina, te kustosice Historijskog muzeja BiH pripremali su prostor za sutrašnju izložbu na kojoj će 13 fotografkinja i fotografa iz BiH pokazati kako vide Imperijal.

Priču o ponovnom rađanju Imperijala započeo je direktor The Brew Co. Orhan Galičić. Kako nam kaže, ideja da uz podršku raje stvori nešto originalno i nesvakidašnje je ono što ga je "gurnulo" u ovaj posao. Podrška porodice, prijatelja i šire lokalne zajednice brzo je stigla, a priliku da poslovnu ideju sprovede u djelo, ekipa The Brew Co. pronašla je u Crowdfundingu ili nekonvencionalnom načinu prikupljanja novca putem online platformi.

Prije nego smo saznali šta će povratak Imperijala na scenu donijeti Sarajlijama, marketing menadžer The Brew Co. Harun Omić pojašnjava nam šta znači Crowdfunding.

"Pokretači ideja i brojni preduzetnici duži niz godina koriste Crowdfunding za predstavljanje svojih kampanja i projekata. Ovo je put koji smo i mi odabrali za vraćanje starog sjaja kinu Imperijal. Putem Crowfunding kampanje dobili smo priliku prezentovati svoju ideju čitavom svijetu na platformi Indiegogo. Ono što mi tražimo je 16.000 dolara kojima želimo finansirati kupovinu miksete, platna i projektora za kino. Ova tri elementa opreme će predstavljati dušu operacije BIS, jer sve što se bude dešavalo u revitaliziranom kinu će trebati jedan od tih elemenata", pojasnio nam je Omić.

Svjesni kako je Crowdfunding nepoznanica mnogima u BiH, predstavnici The Brew Co. trudili su se mjesecima pojašnjavati javnosti kako funkcionišu ovakve kampanje. Kako i sami priznaju, nailazili su na obeshrabrenja kako ljudi neće shvatiti kampanju, ali njihov trud na kraju se ipak isplatio. Raja, kako nazivaju sve one koji su im pružili ruku, je prepoznala i podržala njihovu namjeru.

"Crowdfunding kampanja za ponovno otvaranje kina Imperijal započela je 10. aprila i trajat će do 10. maja. Za manje od 48 sati prikupili smo četvrtinu sredstava, što je više nego odličan rezultat za naše poprilično pasivno okruženje i skepticizam prema online plaćanju", govori nam Omić te nastavlja: "Crowdfunding je odličan test o zainteresovanosti zajednice za vašu ideju i odličan alat da se ideja plasira do mjesta i ljudi do kojih možda nikada ne bismo imali priliku doći".

Direktor The Brew Co. dodaje da svaki brend kroz Crowdfunding dobija svoje ambasadore, zajednicu ljudi koja je spremna podržati cilj pokretača ideje.

"Naš strah od neuspjeha nadvladala je želja za kreiranjem pozitivne domaće priče. Naš projekt je BIS ili Brew Imperial Society koji predstavlja naše obećanje Sarajevu i simbol povratka bivšeg kina s novim poglavljem u svojoj historiji", kazao nam je 27-godišnji Galičić čiji je preduzetnički stav rezultirao grupom mladih i vrijednih pojedinaca koji vjeruju da se usmjeravanjem energije prema zajedničkom cilju mogu postići rezultati.

Kako saznajemo, svaka od riječi iz novog naziva kina Imperijal, Brew Imperial Society, simbolizira ono što predstavnici The Brew Co. žele pružiti Sarajevu.

Brew predstavlja posvećenost zanatu koji ekipa The Brew Co. svakodnevno usavršava, a to je proizvodnja domaćeg piva. Imperial predstavlja želju da se kroz novo poglavlje nekadašnjeg kina očuva njegov historijski i kulturološki značaj. Society označava energiju raje i uspjeh zajednice kroz razvoj domaćeg brenda.

"Želimo raji objasniti da se Imperial vraća na BIS, a to je poziv publike na još jednu izvedbu. BIS je naše obećanje da nećemo zaboraviti o kakvom objektu se radi i već idemo u smjeru da integrišemo svo bogatstvo Imperijala. Sve što radimo, radimo za raju", ističe Omić.

Novootvoreno kino Imperijal ili BIS otvorit će svoja vrata za koncerte, umjetničke izložbe, nastupe stand-up komičara, filmske projekcije, pozorišne predstave i edukacije u kombinaciji s kreativnom i raznovrsnom ugostiteljskom ponudom.

"Koncept će istovremeno predstavljati bogatstvo prošlosti kroz priču o kinu Imperijal te sadašnjosti kroz kulminaciju svega što smo naučili u dosadašnjem radu kroz craft pivarstvo", rekao nam je Galičić.

Mladi entuzijasti kažu nam kako ulažu sve napore da prevaziđu svoj cilj, a to je prije svega uspjeh Crowdfunding kampanje i prikupljanje sredstava za kupovinu miksete, platna i projektora, što će biti prvi korak za obnovu kina Imperijal.

"Velika podrška i povjerenje javnosti daju nam vjetar u leđa. Svi trebaju znati da bez građana, građanki, prijatelja i prijateljica grada Sarajeva ne bismo mogli ništa. Crowdfunding je više od prikupljanja novca. Vjerujemo u snagu zajednice koja može stvoriti pozitivne promjene. Svaka lijepa riječ, podjela naših postova na društvenim mrežama pa i jedan lajk znače nam mnogo. Ova kampanja pruža nam priliku da dokažemo da mladi u ovoj zemlji mogu postići nešto. Želimo biti dio historije i ostaviti nešto iza nas. Zajedno s rajom možemo pridonijeti kvalitetu života u Sarajevu i stvoriti omiljeno mjesto okupljanja svih generacija, zaključio je Omić.

Pored velikog broja mladih Sarajlija i Sarajki, ideju ponovnog otvaranja Imperijala podržale su brojne ličnosti iz kulturnog života BiH kao što su Gorana Jovanović, Lejla Bradić, Moamer Kasumović, Nenad Dizdarević, Predrag Pašić i mnogi drugi.

Kroz razgovor s predstavnicima The Brew Co. imali smo priliku obići prostorije kina Imperijal. Oronuli zidovi i podovi, stari filmski projektori, plakati i drugi predmeti svjedoče o vremenu koje je iza nas, ali i nebrizi za kulturnom ostavštinom koja je zjapila u mraku. Vjerujući da će u budućnosti postati dio identiteta Sarajeva, ekipa The Brew Co. zajedno s rajom ne odustaje od cilja. Poruka je jasna, kino Imperijal vraća se na BIS.