Venecijansko bijenale
0

Izložbu Brace Dimitrijevića posjetilo više od 30.000 ljudi

FENA
Najznačajnija smotra suvremene umjetnosti u svijetu, Venecijansko bijenale, koje svake dvije godine okuplja najvažnije predstavnike svjetske umjetničke scene, završila je 22. novembra.

Zaključujući projekt kojim je dobio najviše stručno priznanje izborom u zvaničnu internacionalnu selekciju Bijenala, tim Ars Aevi ovih dana boravi u Veneciji i radi na demontaži izložbe i pripreme izloženih djela izložbe "Future Post History" za povrat u Sarajevo.

U Veneciji su, u reprezentativnim prostorima Muzeja Ca' Pesaro, bile predstavljene monumentalna instalacija "Sailing to Post History" jednog od pionira konceptualne umjetnosti Brace Dimitrijevića i fotodokumentarna izložba Muzeja Ars Aevi s projektima i maketama buduće zgrade sarajevskog muzeja arhitekte Renza Piana.

Na drugoj strani čuvenog Kanala Grande, na fasadi palate Ca' Farsetti, današnjem sjedištu Gradske uprave Grada Venecije, bilo je postavljeno još jedno djelo Brace Dimitrijevića - "Slučajni prolaznik" kojeg su vidjeli svi turisti koji su u toku proteklih šest mjeseci posjetili Veneciju.

Izložbu Brace Dimitrijevića "Future Post History" je u periodu juni - novembar posjetilo više od 30.000 posjetitelja.

Muzej Ca' Pesaro u kojem je bila postavljena instalacija u čijem kreiranju se učestvovali i građani Sarajeva darivajući svoje cipele kao jedan od elemenata ove trodijelne instalacije, bilo je mjesto interesa i okupljanja najvažnijih ličnosti iz svijeta suvremene umjetnosti u dane predotvaranja i otvaranja 53. venecijanskog bijenala.

Tim Ars Aevi je kroz dosta složeni organizacijski projekt postigao vrhunske rezultate koje su uočili i potvrdili kritičari umjetnosti, umjetnici, predstavnici svjetskih medija i svi drugi prijatelji umjetnosti koji su u dane otvaranja Bijenala boravili u Veneciji.

Veliki prijatelj i podržavalac Projekta Ars Aevi, gradonačelnik Venecije Massimo Cacciari je generalnom direktoru Ars Aevi Enveru Hadžiomerspahiću stavio besplatno na raspolaganje izložbene prostore Muzeja Ca' Pesaro za izložbe Brace Dimitrijevića i Renza Piana u toku šestomjesečnog trajanja Bijenala, a čim je još jednom potvrdio značaj i ugled koji Projekt Ars Aevi ima na internacionalnom planu.

Realna je činjenica da komercijalna cijena zakupa ovakvih izložbenih prostora iznosi oko 600.000 KM za mjesece trajanja Bijenala.

Bitnost i veličinu ovog događaja, svojim prisustvom na otvaranju izložbe "Future Post History" su potvrdili predstavnik Ministarstva vanjskih poslova Italije Marco Baccin, utjecajni filozof i gradonačelnik Venecije Massimo Cacciari i ministrica kulture Grada Venecije Luana Zanella.

Svečano otvaranje ove historijski značajne izložbe, internacionalnog predstavljanja najviših dometa bh. stvaralaštva i kulture podržali su predstavnici Grada Sarajeva, tadašnji dogradonačelnik Slobodan Nešković i savjetnik gradonačelnika Predrag Kojović, ambasadorica BiH u Vatikanu Jasna Krivošić i brojni predstavnici bh. medija.

O umjetničkim vrijednostima djela Brace Dimitrijevića na otvaranju izložbe i promociji novog izdanja njegove teorijske knjige "Tractatus Post Historicus" koja je bila upriličena u ambijentu otvaranja "Future Post History" izložbe govorili su i Lóránd Hegyi, direktor Muzeja moderne umjetnosti u Saint Etienneu, Želimir Koščević, zagrebački kritičar umjetnosti, Catherine Millet, utemeljiteljica i glavna i odgovorna urednica jednog od najutjecajnijih svjetskih časopisa koji prate dešavanja u polju suvremene umjetnosti Art Press, Jean-Hubert Martin, direktor Museum Kunst Palast i Nicolas Bourriaud, utjecajni francuski kritičar umjetnosti i drugi uvaženi eksperti.

U danima nakon otvaranja izložbu su posjetili arhitekt Renzo Piano, Alfred Pacquement, direktor najprestižnijeg Muzeja suvremene umjetnosti Georges Pompidou, brojni umjetnici, direktori relevantnih institucija umjetnosti i kritičari umjetnosti iz svih dijelova svijeta.

Ovom izložbom, koja je rađena u produkciji Ars Aevi i koja će po povratu djela iz Venecije biti predstavljena u Sarajevu u proljeće i ljeto 2010., Dimitrijević dalje razvija originalni koncept posthistorije formuliran još 1976. u njegovoj knjizi "Tractatus Post Historicus".

Iskustvo Ars Aevi na projektu predstavljanja bh. umjetnosti na Venecijanskom bijenalu još jednom je pokazalo suprotnosti odnosa nadležnih bh. ministarstava s najvišim priznanjima koju ovaj projekt ostvaruje na internacionalnom planu.

Nadležna ministarstva nisu prepoznala značaj i najviše nivoe ovog internacionalnog predstavljanja Sarajeva i BiH i nisu finansijski podržali realizaciju ovog projekta kojem je Direkcija Venecijanskog bijenala dala najviše stručno priznanje i uvrstila ga u internacionalnu selekciju umjetničkih projekata ovogodišnjeg Venecijanskog bijenala, saopćeno je iz Ars Aevija.