Bošnjački institut
196

Gromoglasan aplauz i ovacije kao uvertira u 24. Sarajevske večeri muzike

Klix.ba
Koncert "U susret SVEMU-u", koji je održan sinoć u Bošnjačkom institutu, ponudio je istinsko osvježenje za publiku koja zna cijeniti iskrenu umjetničku angažovanost.

Da se doista radilo o osvježenju koje razbija stanovitu uniformiranost muzičkog života Sarajeva govori podatak da su na koncertu nastupili mladi i nadasve talentirani umjetnici iz Slovenije - Sara Čano violončelistica i studentica četvrte godine Konsertvatorija za glasbo in balet u Ljubljani i Nikola Pajanović, violinista i student treće godine na pomenutoj akademiji te perspektivna pijanistica iz Tea Andrijić.

Slijedeći ustaljenu koncepciju koncerta kojim se publici želi predstaviti mladalačka znatiželja koja tek treba rezultirati zenitom umjetničkih dostignuća, organizatori su u perspektivnom trojcu prepoznali potencijal koji tokom koncertne večeri nije iznevjerio prisutne.

Program satkan od kompozicija Frédérica Chopina – Aleksandra Glazunova, Dimitrija Dimitrijeviča Šostakoviča, Davida Poppera, Henryka Wieniawskog, Gaspara Cassada, Eugéne Ysaÿea, Radiona Ščedrina te Fritza Kreislera, iskazao je talent interpretatora u punom sjaju podcrtavajući odlučnost da se notnom tekstu prilazi s istančanom dozom ozbiljnosti i posvećenosti.

Zahvaljujući ostvarenom dijalogu dvaju umjetnika i prelijevanju muzičkih zbivanja iz jednog instrumenta u drugi izrasla je logična tvorevina neposredna djelovanja, koja je ostavila stanovit utisak na prisutne.

Sva raskoš talenta mladih umjetnika došla je do izražaja u dijelu programa predviđenom za izvedbu numera napisanih za solo violončelo, odnosno violinu. Naime, potpunu zvučnu sinergiju s instrumentom čelistica Čano je ostvarila tokom interpretacije Svite za violončelo solo kompozitora iz prve polovine 20. stoljeća Gaspara Cassada, gdje je prepuštena vlastitoj umjetničkoj viziji nastojala dočarati, ali i predstaviti različite zvukovne boje. U jednakom raspoloženju protekao je i ostatak koncerta na kojem su se nizale virtuozne kreacije poput Sonate za violinu solo op. 27 br. 3 (E. Ysaÿe), gdje je Pajanović dokazao da posjeduje sve odlike koncert majstora, potom Quadrille za violončelo i klavir iz opere Ne samo ljubav (R. Ščedrin), ili pak djela Tambourin chinois za violinu i klavir op. 3 (F. Kreisler) ostavljenog za koncertnu završnicu.

Vrsna i nadahnuta izvedba koja je u cjelosti obilježila koncert pokazala je da su u vrijeme kada se muzika sve više komercijalizira, nastojanja umjetnika da prirede solističko veče vrijedno pamćenja ipak urodila plodom pretvarajući se u svojevrsni muzički podvig nagrađen gromoglasnim aplauzom i ovacijama.