Veliki umjetnički ciklus
0

Abdulah Skaka na otvaranju izložbe "Zagrljaj": Sarajevo ima poseban odnos prema Safetu Zecu

Klix.ba
Izložba velikog umjetničkog ciklusa "Zagrljaji" maestra Safeta Zeca otvorena je danas u Veneciji, na samom početku Venecijanskog bijenala, u prostorijama crkve Santa Maria della Pieta.

Među brojnim zvanicama našla se i delegacija Grada Sarajeva na čelu sa gradonačelnikom Abdulahom Skakom, koja je na jednoj svjetskoj umjetničkoj sceni imala priliku vidjeti postavku posvećenu tragičnoj smrti Admire Ismić i Boška Brkića, sarajevskih Romea i Julije.

Gradonačelnik Skaka, danas na otvaranju izložbe, rekao je da Sarajevo ima poseban odnos prema Safetu Zecu, koji stalno govori o nama. Njegova ljubav iznad smrti stavlja ga u red velikana koji opisuju naš grad i njegove ljude.

Gradonačelnik Skaka je zahvalio Talijanskoj administraciji Grada Venecije koja je bila prisutna na otvaranju sa željom da "Zagralj" svoje konačno utočiste pronađe u Sarajevu, kao svjedok vremenu i umjetniku koji duboko u sebi živi i svakodnevno njeguje osjećaj koji naš grad svrstava u red velikih gradova u kojima se isprepliću različitosti i temelje primjeri života, posebno važnih u vremenu današnjice za cijeli svijet.

"U ovoj slikarskoj ekspresiji učestvuju barem tri neimara pozitiviteta. Jedan neimar je mladi par koji je poginuo zato da bi svoju smrt ugradili u vječni simbol ljubavi. Drugi neimar je slikar Safet Zec, koji svojim maestralnim djelom ovjekovječuje tu žrtvu stasalu u simbol. Treći neimar je grad Sarajevo u kome je žrtva također stasala u simbol, grad kome pripada i Safet Zec, grad koji je pred planetarnim auditorijem branio najveće vrijednosti svijeta koji ne bijaše odveć privržen tim vrijednostima. 'Zagrljaj' je najbolje sredstvo kojim raspolaže Eros u borbi protiv destrukcije Tanatosa", navodi dr. Esad Duraković između ostalog u svom uvodu o djelu Safeta Zeca.

Safet Zec je pozdravio sve goste, zahvalio se posebno prijateljima iz Sarajeva, te prepustio posjetioce razmišljanju i slikama.

"Sada sam opus 'Zagrljaji', koji sam počeo raditi još devedesetih godina, kompletirao zagrljajem Boška i Admire, ali ta zagrljena tijela koja leže u Sarajevo pod opsadom mogu biti bilo čija. Mi još uvijek imamo problem sa istinom koju moramo objašnjavati, o njoj govoriti kroz različite forme i kroz umjetnost. Gotovo 30 godina poslije svijet ne razumije to bezumlje ko je Boško, ko Admira i zašto su oni miješani. U umjetničkom smislu ovo je vrlo značajno za Sarajevo i za BiH, jer dešava se i na početku Venecijanskog bijenala", rekao je ovim povodom maestro Zec.