Film/TV
2

Ognjen Sviličić na SFF-u: Pravim masnu političku sapunicu u Scorseseovom stilu

Piše: L. Č.
Ognjen Sviličić (Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba)
Ognjen Sviličić (Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba)
Priznati hrvatski režiser Ognjen Sviličić trenutno je u Sarajevu gdje sudjeluje u programu CineLink Industry 22. izdanja Sarajevo Film Festivala.

Sviličić u okviru programa CineLink Drama 2016 pravi seriju od deset nastavaka, a s nama je podijelio detalje ovog projekta.

"Ja sam ono što se danas u svijetu zove kreator, neko ko je izmislio likove i cijelu priču te ko će napisati većinu epizoda i možda izrežirati prvu i zadnju epizodu kako to obično biva", pojašnjava Sviličić i dodaje kako je slične, manje projekte već radio u Hrvatskoj, te kako bi sada volio napraviti nešto veće i ambicioznije,

"CineLink SFF-a je i dalje ispred svog vremena, uvijek prvi u regiji rade nešto, tako da je ovo zapravo pionirski poduhvat i zahvaljujem ekipi SFF-a koja me je pozvala", kazao je Sviličić.

"Masna politička soap opera u Scorseseovom stilu"

Pojasnio je kako je o tom projektu razmišljao jako dugo, on je uvijek bio tu u "nekoj ladici", no trebala mu je izuzetno jaka produkcijska kuća da to izvede.

"Projekat donosi priču o velikoj multinacionalnoj kompaniji koja želi preuzeti manju farmaceutsku kompaniju iz istočne Evrope koja je na rubu otkrivanja lijeka za rak. Oni je žele preuzeti, no ta kompanija, u ovom slučaju iz Hrvatske, je naravno pola u vlasništvu države i da bi se to ostvarilo, moraju potkupiti jako puno ljudi i tu na scenu dolaze potkupljivanje, prostitucija, droga, jahte...", pojašnjava režiser i dodaje kako želi napraviti jednu "masnu političku soap operu u stilu Scorseseovih filmova gdje je sve puno nekakve 'muške energije' i koja je užasno zabavna, ali je ustvari priča o moralu", kazao je.

Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba

"Ta velika multinacionalna kompanija šalje jednog čovjeka koji je zapravo beskrupulozan poput lika iz serije 'House of Cards', mada sam to pisao prije nego sam uopće gledao tu seriju. On potkupljuje sve živo i u jednom trenutku shvata da ono što on radi nije baš najbolje i onda se u toku serije mijenja. Serija govori o tome da li duboko u čovjeku još uvijek postoji neki moral koji mu kaže šta je dobro, a šta loše", kaže Sviličić.

Zasad, kaže, nema producenta iz Hrvatske jer smatra kako projekat treba da bude veći i ambiciozniji. Smatra kako bi se ta TV serija mogla snimiti u suradnji više privatnih nego javnih TV kuća u regiji, možda uključujući i strane kuće ako to neko bude želio, te se na taj način plasirati u inozemstvo.

"Ja sam već radio TV serije za hrvatsko tržište i to mi više nije izazov, kao što je napraviti seriju za šire tržište i volio bih napraviti nešto na engleskom jeziku. Mislim da u zadnje vrijeme imamo dosta serija iz istočne Evrope koje su uspjele preći tu granicu i smatram da mi ovdje imamo taj potencijal, a to mi ljudi koje srećem ovdje potvrđuju", kazao je Sviličić.

Povratak starom Hollywoodu

Režiser je poznat po brojnim filmskim ostvarenjima kao što su "Puna kuća" (1998.), "Da mi je biti morski pas" (1999.), "Ante se vraća kući" (2001.), "Oprosti za kung fu" (2004.), "Armin" (2007.), "Slovenka" (2009.), "Metastaze" (2009.), "Dva sunčana dana" (2010.), "Takva su pravila" (2014.), te brojna druga, u razgovoru za Klix.ba otkriva kako su u pravljenju filmova njegova najveća inspiracija ljudi koji su bačeni u stranu, autsajderi.

"Valjda se sam osjećam kao autsajder, to je taj sindrom ružnog pačeta koji želi postati labud", kaže režiser.

Dodaje kako bi volio raditi filmove koji će gledateljima omogućiti da uđu u neki zaseban svijet i smatra kako će njegov film biti upravo takav.

Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba

Na upit o tome smatra li da film može da mijenja svijet u smislu promjene percepcije stvarnosti, režiser odgovara: "Mislim da moramo tražiti nove načine, a jedan od novih načina je ovo što nam je SFF sad ponudio, CineLink Drama. Film ne može mijenjati svijet, film nam može pomoći i mijenjati nas kao pojedince".

Naveo je kako je njegov posljednji film otvorio mnoga pitanja o nasilju, tako da je u tom kontekstu dosta važan.

Serije trebaju istovremeno biti i zabavne i inteligentne

Sviličić smatra da su serije te koje imaju znatno veći utjecaj na stvarnost, mnogo veći od filma, te izražava zadovoljstvo zašto se u zadnje vrijeme rade "inteligentne" serije koje nisu isključivo zabava.

"Mislim da ljude morate privući nečim zabavnim i u okviru tog zabavnog im prikazati nešto ozbiljno, mislim da je to stari Hollywood, Hitchcock je radio takve filmove. Mi smo zaboravili raditi takve filmove, ali se toj vrsti film makinga vraćamo u serijama. Ja bih se volio vratiti tom starom Hollywoodu".

Masovnu popularnost serija ovaj režiser objašnjava činjenicom da su se filmovi "zabili" u festivale, pa postoji mnogo ljudi koji ne žele gledati, naprimjer Belu Tarra.

"Nama kao umjetnicima treba publika, ono čime se mi bavimo ne bi smjelo biti elitistička umjetnost, to je preskupa stvar da bi to gledao tako mali broj ljudi. Ja to prvi kažem, a ja prvi radim takve filmove i mislim da su zbog toga serije način na koji mi možemo napraviti nešto zabavno, a istovremeno i dobro", pojašnjava Sviličić i kao primjer takvog filma navodi Tanovićev "Smrt u Sarajevu", što je zapravo jako teško napraviti.

"To je vještina. Naprimjer, svi vole film 'Kum' upravo zbog toga, zato što je užasno zabavan, ali istovremeno inteligentan", navodi Ognjen Sviličić na kraju razgovora za Klix.ba.