Prokleti novinari
40

I Alejandro G. Inarritu je na Netflixu: "Bardo" je novi film meksičkog hit mejkera

Piše: Ines Mrenica
"Bardo"
"Bardo"
Meksički reditelj vratio se na velike, odnosno male ekrane, filmom "Bardo, False Chronicles of a Handful of Truths". Ono što je "Birdman" bio za teatarske i filmske radnike, "Bardo" je sada za novinare.

Alejandro Gonzalez Inarritu jedno je od najprepoznatljivijih imena savremene kinematografije, čiji su filmovi mijenjali tokove svjetskog filma. "Amores Perros", "21 gram", "Babel", "The Revenant" i "Birdman" njegovi su najveći hitovi, jednako hvaljeni od strane publike i zahtjevne kritike.

Njegov najnoviji poduhvat dolazi nakon filma "The Revenant" iz 2015. godine (koji je Leonardu Di Capriju nakon čuvene borbe s medvjedom priskrbio dugoželjenog Oscara) i predstavlja vrlo osobnu, gotovo testamentarnu priču u kojoj se ponajviše govori o Meksiku i prokletom pozivu novinara.

"Bardo, Lažna hronika nekolicine istina" danas je osvanuo na Netflixu, i to nakon turneje po prestižnim filmskim festivalima i Venecije, gdje je doživio svoju premijeru. Film je inspiriran mnogim iskustvima rediteljeve porodice i preseljenjem iz Meksika u Los Angeles početkom 2000-ih (kada je Inarritu dobio Oscara za 'Amores Perros'). Riječ bardo potječe iz budističke filozofije i označava granično stanje između smrti i ponovnog rođenja.

Insert iz filma
Insert iz filma "Bardo: False Chronicles of a Handful of Truths"

Inarrituov najosobniji film do sada bavi se intimnim pitanjima identiteta, uspjeha i morala, ali daje gorki komentar na teme kao što su delikatna historija Meksika, porodica i čovječanstvo. E sad, dočarati vam ga možemo najbolje ako zamislite da gledate neki zanimljivi spoj “"Babela" i "Birdmana", jer na trenutke kamera dokumentarno bilježi meksička prostranstva i pitanje migranata, a s druge strane raskrinkava današnje medije i vodi nas u velike studije, u kojima svjetlucaju lampice i ignorancija umova koji se danas bave novinarstvom.

"Na ovom kanalu nema zaštićenih, svi jedemo ista govna", kaže šminkerica slavnom novinaru pred njegov izlazak u program uživo na jednoj tabloidnoj televiziji.

Ako se ne znaš igrati, ne zaslužuješ da te shvate ozbiljno

"Bardo" nas vodi na epsko putovanje Silverija (Daniel Gimenez Cacho), poznatog meksičkog novinara i dokumentariste koji živi u Los Angelesu, a koji je, nakon što je imenovan dobitnikom prestižne nagrade, primoran vratiti se u rodnu zemlju, nesvjestan da će ga to jednostavno putovanje dovesti do egzistencijalnih granica i problema sa suprugom i djecom. Njegov um odvest će ga u stanje najvećih fantazmagorija u kojima Amazon kupuje teritorij Meksika, beba se vraća u majčinu maternicu nakon porođaja, a on sam hoda po hrpi leševa Asteka na glavnom trgu Mexico Cityja.

Insert iz filma
Insert iz filma "Bardo"

S emocijama i obiljem smijeha, Silverio se bori s krizom identiteta i bremenom meksičkog naslijeđa koje ljude tjera da bježe u Ameriku da bi radili kao čistači WC-a u fast food restoranima. Novopečeni laureat bori se i s članovima svoje uže porodice, koji sve manje govore španski jezik i znaju sve, iako nikada ništa nisu radili. Pored toga što se pita što znači biti čovjek u ova vrlo neobična vremena (Život je samo niz idiotskih slika!), Silverio se pita i kako se to danas biti novinar i sudjelovati u industriji, koja je pokazala da ljude interesuju samo glupi detalji iz nečijeg privatnog života.

Ukratko, Silverio je utučen i profesionalno "ispran" kao Birdman. Slavan je, ali razočaran što je stigao na vrh svijeta kojeg prezire. Svjestan je da su klikovi novi rudnik zlata korporacija, a mediji industrija koja živi od javnog linča. Kroz profesionalno ne može proći, a da privatno ostane neokrznut, pa nas vodi kroz svoje egzistencijalističko ludilo obojeno najljepšim bojama. Između ostalog, bavi se i preranom smrću novorođenčeta koje je živjelo samo mjesec dana. "Bardo" je napunjen filozofijom života u većoj mjeri nego što je to, recimo, bio Inarrituov film "21 gram" (2003.).

Filmovi Alejandra G. Inarritua oskarovski su favoriti (samo je 'Birdman' nagrađen s pet zlatnih kipića), a "Bardo, False Chronicles of a Handful of Truths" će vam još jednom potvrditi da svi oni uglavnom zasluženo odu u ruke meksičkog reditelja. Šteta je samo gledati ga na Netflixu, a ne doživjeti raskoš njegove estetike na velikom platnu u kino dvoranama.

S druge strane, nekima u ovom slučaju može biti previše životne filozofije, a premalo napetosti. I da, "Bardo" je film bez holivudskih imena, a snimljen je Meksiku, 20 godina nakon što je tamo Inarritu snimao "Amores Perros". Muzika je izvrsna, a u nekim scenama će vas iznenaditi izbor pjesama, kao što je "Let’s Dance" Davida Bowieja.