Film/TV
0

Berlinale - samit producenata i distributera

SRNA
Foto: AP
Foto: AP
Berlinale nije samo međunarodni filmski festival na kojem se okupljaju režiseri, glumci i ljubitelji filma - to je prilika da o saradnji razgovaraju producenti i distributeri, u okviru "evropskog filmskog tržišta".

I dok posjetioci Berlinala satima čekaju u redu za karte, za to vrijeme u 40-ak kina, od ranog jutra do duboko u noć za odabranu publiku prikazuje se oko 400 filmova u okviru sajma distributera pod nazivom "Evropsko filmsko tržište“ - EFM (European Film Market)". To nisu samo filmovi sa Berlinala već u principu svi filmovi koji se trenutno nude na tržištu.

"Bit će ovo vrlo dobra godina, ako je suditi po broju posjetilaca kina. A to, na kraju krajeva, i nije u našim rukama. Ne pravimo mi filmove. Kada nema dobrih filmova, to svakako utiče na tržište, ali kada je izbor ovako veliki, praktično je nemoguće da među njima nema i nekoliko bisera", kaže Beki Probst, šefica sajma EFM.

Thorsten Ritter iz "Bavaria Internationala", jedne od najvećih njemačkih distributerskih kuća, razgovara 30 minuta sa svakim potencijalnim kupcem od deset ujutru do sedam uvečer.

"Poslije pet-šest dana počneš praktično da gledaš ‘kroz ljude’. Ne čuješ šta ti govore, a, istovremeno, pokušavaš da ostaviš dobar utisak. Pri tome, ne provodi se vrijeme samo na štandu, već su tu i večernji prijemi i zabave, a ponekad, u hotelskom baru, i razgovor uz čašicu pred spavanje. Sve je to lijepo, ali to je posao i kad noćima ne spavate dovoljno, sve vam to na kraju izađe na nos", kaže on. 

Ritter prodaje filmove distributerima iz cijelog svijeta koji ih kasnije prodaju kinima i na DVD-u. Njegova kuća "Bavaria International" zastupnik je ukrajinskog filma "Nevina subota" o nesreći u Černobilu iz zvanične konkurencije Berlinala, kao i još dva filma iz sekcije "Panorama".

Na spratu iznad sajma održava se brazilska zabava. Egzotično voće i kokteli koji se mućkaju u ritmu sambe. 
Brazilski distributeri pozvali su na prijem svoje kupce, režisere i producente. Sajam je pravo mjesto za ovakve susrete, kaže Raquel Monteiro, međunarodna konsultantica kuće "Cinema do Brasil". 

"EFM je veoma važan za brazilski film i, generalno, za latinoamerička kina. Poslije Cannesa za nas je to drugi sajam po važnosti. Naši producenti i distributeri veoma dobro prolaze u Berlinu", kaže ona. 

Broj učesnika sajma svake godine je sve veći, pa samim tim i broj kupaca, potvrđuje šefica EFM-a Probst i objašnjava zašto je to tako: 

"Berlin  je totalno ludilo. Svi bi da dođu u Berlin. Osim toga, i sam festival se promijenio. Porastao je. Uvijek kažem: mi smo kao neki brat blizanac Berlinala -  kad festival raste, rastemo i mi".