Fotograf i producent
549

Arnej Misirlić: Povreda koljena otvorila mi je vrata koja vode u svijet fotografije

Piše: Mirza Abaz
Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba
Arnej Misirlić je trenutno jedan od najuspješnijih fotografa za vjenčanja i videoproducenata u BiH, čak i šire. Iako je ostvario saradnju s mnogim poznatim ličnostima, u posljednje vrijeme se izdvaja zahvaljujući odličnim spotovima koje radi za Jalu Brata i Bubu Corellija.

Mladen Vojičić Tifa, Amel Ćurić, Frenkie i Danis Tanović samo su neka od imena s kojima je uspješno sarađivao mladi Sarajlija Arnej Misirlić. Iako je fotografija prvenstveno bila njegov hobi, a fotoaparat neka vrsta igračke, kroz vrlo kratko vrijeme spletom čudnih okolnosti shvatio je da bi fotografija i videoprodukcija možda mogle postati njegov životni poziv.

"Iz perspektive mojih roditelja profesionalno bavljenje fotografijom vjerovatno se činilo kao nevjerovatno lud potez, ali ja to nikad nisam posmatrao na taj način. Mislim da uopće nije ludo baviti se onim što zaista voliš raditi. Meni bi iskreno bilo luđe baviti se nečim što ne gotivim, to mi iz ove perspektive baš i ne bi imalo smisla. Što se same hrabrosti tiče, mislim da bi mi ona trebala da je moje bavljenje fotografijom odluka, svjesna i smislena, a istini za volju, to je bilo puno bliže spletu okolnosti. Ukoliko vratim film unazad, ne postoji onaj trenutak kada sam rekao 'eh, sad ću da se bavim fotografijom'. Nekako se to sve prirodno razvijalo", objašnjava Arnej Misirlić koliko je zapravio bio lud i hrabar potez da se počne profesionalno baviti fotografijom i videoprodukcijom u BiH.

Radi s Jalom Bratom i Bubom Corellijem

"Da sam dobio jednu marku svaki put kada sam ispričao ovu priču, ne bih se više morao baviti fotografijom da zaradim. Ovaj priča je postala hit i u kafanskim krugovima. U kratkim crtama, iščašio sam koljeno na košarkaškoj utakmici, dobio sam odštetu od osiguranja i od tog novca sam kupio svoj prvi fotoaparat vođen nekom ludom idejom da me to interesuje. Iza bilo koje odluke prosječnog tinejdžera nije baš da se može naći neki veliki smisao, tako da osim ove zanimljive priče o kupovini ne postoji ništa mitsko. Nema neke super priče kako od malih nogu sanjam o ovome ili kako sam porodično naslijedio ljubav prema fotografiji. Uostalom, ko ikada mašta o tome da postane fotograf? To je bio jedan tinejdžerski hir koji je spletom okolnosti postao moj životni poziv", govori Misirlić o svojim počecima.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

Osim što su saradnici, Arnej Misirlić i Jasmin Fazlić poznat kao Jala Brat su dugogodišnji komšije i prijatelji. Od zajedničkih amaterskih snimaka postali su tandem koji je zaslužan za višemilionske preglede kada je riječ o spotovima poznatog dvojca na YouTubeu. Arnej Misirlić potpisuje i produkciju njihovog nedavno objavljenog singla "Mila" koji je za nešto više od dva mjeseca pregledalo šest miliona ljudi.

"To je uvijek prvenstveno bio jedan prijateljski odnos pa tek onda poslovni. I to je jedina stvar, uz uzajamno povjerenje, koja se nije promijenila. Sve ostalo jeste. Skupa smo sazrijevali u poslu i naravno da je naš način rada u određenoj mjeri sazrijevao i mijenjao se kako bi reflektirao ono što trenutno jesmo i ono što trenutno radimo. Raditi s njima je uvijek odlična priča, sama prilika da svoj rad predstavim tolikoj publici koju oni imaju za mene je nešto posebno, a činjenica da smo uradili nekih 30-ak projekata skupa govori o tome koliko volimo raditi zajedno i koliko uživamo u tome svemu", govori Arnej Misirlić o svojoj saradnji s Jalom i Bubom.

Snimanje muzičkog spota košta i do nekoliko desetina hiljada KM

"Proces uglavnom polazi od pjesme. No, s Jalom i Bubom već imam takvu vrstu odnosa da su oni nekoliko puta pjesmu prilagođavali mojoj ideji za spot pa smo skroz obrnuli koncept i proces. Ali, u većini slučajeva to počinje od same pjesme i eventualno inputa i prijedloga koje ima sam izvođač. Ponekad sam potpuno odriješenih ruku, a ponekad ne. Idući korak je razrada ideje, a to uključuje iscrpno slušanje pjesme do granice da je zamrzim te kreiranje kreativnog koncepta i moodboarda. Zatim se pravi neki storyboard ili scenoslijed kako bi izvođač dobio ideju priče spota i motiva kojim se želim igrati, a navedeni moodboard pomaže izvođaču da sebi vizuelno predoči spot krenuvši od kostima, kadriranja, lokacija, boja i svega ostalog. Nakon što se usaglasi ideja, razrađuje se čitav scenarij i pristupa se pretprodukciji. U toj fazi se organizira ekipa, dogovaraju se detalji te autorski tim dodaje svoje ideje i vizije. Iz toga svega se naposljetku izrodi finalni scenarij s jasnom postavkom kostima, scene, kamere, efekata i sl. Uz taj korak se paralelno radi izrada cost estimate te se taj neki budžet s finalnom idejom predoči izvođaču", predočava Arnej Misirlić sam proces pripreme za snimanje jednog muzičkog spota.

Kada smo ga pitali koliko okvirno košta kompletan proces snimanja jednog muzičkog videa, on nam je odgovorio da je nemoguće dati čak i okvirni iznos zbog velikog raspona u cijenama. Međutim, rekao je da se neki prosjek, kada je riječ o našim prostorima, kreće od nekoliko hiljada KM do nekoliko desetina hiljada KM.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

"Nakon usvajanja svega što sam prethodno naveo kompletna ekipa se baca na posao pripreme. Nekad je potrebno osigurati dozvole i lokacije, nekad napraviti scenografiju, osigurati kostime ili napraviti iste i drugo. Kada sve spomenuto bude spremno, počinjemo snimanje. Što priprema bude bolja, to će lakše proći sam dan snimanja. Tokom snimanja koordinira se puno različitih sektora i za odličan finalni proizvod potrebno je da sve funkcionira kako treba. Prosječan dan snimanja traje nekih 12 sati, a nerijetko i više. Nakon snimanja ja prelazim u montažu i sastavljam to u neku finalnu verziju, a u tom dijelu koordiniram s VFX sektorom za eventualne efekte koji se rade u postprodukciji. Na kraju se sve to predoči izvođaču koji može imati neke svoje dodatne zahtjeve ili inpute, a sve s ciljem dobijanja što boljeg rezultata", dodao je on.

Za fotografiranje vjenčanja prima rezervacije za 2020. godinu

Osim što se u posljednje vrijeme za njega veže isključivo videoprodukcija muzičkih spotova, bitno je istaći da je Arnej Misirlić na velika vrata ušao prvenstveno kao fotograf. Međutim, prije nekoliko godina specijalizirao se i na polju fotografije te se odlučio usmjeriti isključivo na fotografiranje vjenčanja u okviru vlastitog studija "Šećerlama".

"Studio 'Šećerlama' je projekt za sebe koji je već ušao u petu godinu postojanja. Za sve one koji ne znaju, 'Sećerlama' je studio za fotografiranje vjenčanja. Sve je počelo od neke lokalne priče i moje želje da ljudima u BiH pružim drugačije fotografije vjenčanja, da bi u protekle dvije godine radili vjenčanja od Bostona pa sve do Istanbula. Već lagano primamo rezervacije za 2020. godinu, a ove godine nas čekaju neka predivna vjenčanja koja iskreno jedva čekam da radimo. Da mi je neko rekao prije pet godina da ću uživati u fotografiranju vjenčanja i da ću živjeti od toga, vjerovatno bih mu preporučio dobrog psihologa, ali eto, tu sam. Moja ekipa i ja imamo priliku biti dio jednog od najbitnijih dana u životu stvarno nevjerovatnih ljudi. Osjetiti sve te emocije, svjedočiti tolikim ljubavima, suzama, smijehu, zagrljajima i na sebi svojstven način to sačuvati od zaborava zaista je posebno. To je istinski za mene predivna stvar i ogromna odgovornost prema budućnosti koju nosimo svakim okidanjem fotoaparata", kaže Arnej.

Kada smo ga pitali za projekte koje planira realizirati u skorijoj budućnosti, ovaj mladi bh. fotograf i videoproducent najprije nam je kazao kako se planira dobro odmoriti prije početka nove sezone.

"Prije sam uvijek govorio o nekim svojim planovima kada mi neko postavi ovo pitanje, ali na kraju, kada malo bolje razmislim, ovaj posao i način života ima neku svoju volju i upravo je u tome draž, a ja jedva čekam da vidim gdje će me ovo sve odvesti", kroz smijeh je zaključio Arnej Misirlić.